Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inställningar ändras av sig själv

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har ett problem med min iMac, osx 10.6.5. under systeminställningar / strömsparare så bockar jag ur "vakna för nätverksåtkomst". Men den bockas i automatiskt hela tiden ändå. Har även testat klicka på låset för att förhindra ändringar. Men det hjälper inte ändå.

Några idéer?

---------
//yabbah

iMac 27" i5 8GB - Macbook Pro 13.3" c2d 2.4GHz 4GB

Själva filen som ändras ligger i /Library/Preferences/SystemConfiguration/com.apple.PowerManagement.plist. Notera root-library, inte din egen.

Se om den finns där, och kika på behörigheterna. Ägare ska vara system (root), grupp wheel. Root kan läsa/skriva, wheel och alla andra kan bara läsa.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Själva filen som ändras ligger i /Library/Preferences/SystemConfiguration/com.apple.PowerManagement.plist. Notera root-library, inte din egen.

Se om den finns där, och kika på behörigheterna. Ägare ska vara system (root), grupp wheel. Root kan läsa/skriva, wheel och alla andra kan bara läsa.

Tackar, stämde bra det du skrev. Fast jag byter "root" mot "system" som den heter på min. Antar att det är rätt. I övrigt stämde allt. : )

---------
//yabbah

iMac 27" i5 8GB - Macbook Pro 13.3" c2d 2.4GHz 4GB

Ja, det står system hos mig med om jag kollar med Finder. Slår jag däremot kommandot ls i terminalen står det root.

Men det funkar fortfarande inte med inställningen?

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Ja, det står system hos mig med om jag kollar med Finder. Slår jag däremot kommandot ls i terminalen står det root.

Men det funkar fortfarande inte med inställningen?

Bockade ur och låste inställningarna igår igen, och den har inte ändrat tillbaka ännu i alla fall. Så jag håller tummarna att det var nån bugg : )

1
Bevaka tråden