Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hitta raderade bilder genom time machine

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-12-28 22:09

Jag tömde precis papperskorgen i iphoto för att min hårddisk är helt fullproppad. Tyvärr råkade jag även radera en del foton som jag vill ha kvar. Jag hoppades att jag skulle kunna återfinna dem genom timemachine. Tyvärr så hade jag redan slängt dem i papperskorgen när jag fixade time machine och jag trodde att jag hade dem sparat på annat håll men det var tydligen på en tidigare kraschad extern hårddisk. Är det helt kört eller vet någon hur man kan komma åt dem?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-12-29 11:31

Vad menar du med "när jag fixade time machine"?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-12-29 17:10

Han menar nog att han redan lagt dem i papperskorgen innan han "installerade" en time-machine. Och då är ju egentligen frågan om Time Machine backar upp papperskorgen. Och det kan jag inte riktigt svara på. Men det är väll bara gå in o rota runt i time machine?

Ursprungligen av Kajan:

Och då är ju egentligen frågan om Time Machine backar upp papperskorgen.

Men då menar du iPhotos papperskorg, och inte den som man ser i Finder.

Det verkar som att iPhoto inte gör något speciellt med filerna bara för att de hamnar i papperskorgen. Ett par stycken som jag slängde där idag ligger kvar under <iPhoto Library>/Originals/2010/<event>/. Jag antar att de raderas först när du tömmer papperskorgen.

För övrigt har jag visst 1192 stycken bilder i den papperskorgen. 3,4 GB. Kanske dags att tömma.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-01-05 14:53

Tack för svaren.

Jo, jag menar att jag hade slängt dem innan jag installerade time machine och att de då alltså redan låg i papperskorgen. Vad jag förstår backar inte time machine upp papperskorgen för jag kan inte hitta dem någonstans.

Och jag tömde också min papperskorg för jag såg att den tog upp en massa giga. Frågan kanske egentligen borde vara om man på något sätt kan få tillbaka bilderna efter att man har tömt papperskorgen.

Efter lite letande så hittade jag ett svar i en rätt gammal tråd om hur man eventuellt kunde hitta dem genom terminalen.

How to Restore back my lost iphoto folder after empty trash? [Archive] - The macosxhints Forums

Men jag får bara meddelandet att den inte existerar.

1
Bevaka tråden