Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kritik på hemsida önskas

Tråden skapades och har fått 44 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Vattholma
  • 2010-12-28 12:01

Jag har efter mycket om och men, och en snabb visit i flashlandet, lanserat min hemsida. Patrik Lindgren | Photographer
I början var jag alldeles för koncentrerad på paketet och glömde bort innehållet, vilket ledde mig till en frågeställning om den skulle vara Flashbaserad eller inte. Det i sin tur resulterade i en het tråd här på forumet.

Till slut så köpte jag en färdig WP-mall från Photocrati som passar bra till mig.
Den har en del fördelar eftersom det mesta är inbyggt som galleri och blog m.m.

Eftersom jag är nybörjare på hemsidesmakeri så stötte jag på problem med alla plugins till WP. Det visade sig efter ett tag att t.ex. WP-Supercache inte fungerade så jättebra tillsammans med mitt theme. Det kanske löser sig längre fram med uppdateringar.

Men som sagt, ni får jättegärna ta er en titt och komma med lite feedback.
Formen på den kommer vara så som den är eftersom den är ungefär som jag ville ha den.
För min del handlar det om att det ska vara lätt att navigera och att bilderna visas på ett trevligt sätt.

Laddar den snabbt? Just nu ligger den hos Binero och jag har fått berättat för mig att det beror lite på vilken server man har sidan på ifall den ska laddas snabbt eller inte.
Några har även påpekat att det verkar vara tunga CSS-filer bakom som bidrar till att den laddar trögt ibland, det är inte min kopp te. Så tips om plugins eller andra enkla medel för att få det bättre mottages tacksamt.
Den funkar felfritt, hos mig, på iPhone och iPad. Jag har testat den i Chrome, Safari och Firefox och där ser det bra ut.