Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

BT hifi-Headset: Sony Ericsson MW600

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag sökte på Sony Ericsson MW600 här på forumet men fick ingen träff...

Enligt 3-butiken i Kista så funkar detta headset för att lyssna på musik + prata i telefon trådlöst med en iPhone 3Gs. Den har radio och man kan använda sina egna lurar.

Det finns volymkontroll och man kan använda voice-control och man kan spela/pausa. Det man inte kan göra med en iPhone är att byta låt (dubbel-/trippeltryck). De Googleträffar man får säger att ljudkvaliteten ska vara bra och på prisjakt är man väldigt nöjd.

Nån som har erfarenhet/hört något om detta headset tillsammans med en 3Gs? Verkar ju som ett riktigt bra pryl...

För/nackdelar?

Blir nog en beställning inom kort...

Jag har en iPhone 3G och har inte fått mitt headset att lira 100% än. Det funkar att lyssna på musik och att prata, men jag upplever att HBH-DS205 funkade något bättre.

Ska testa att installera Music Control (kräver jailbreak) för att se om headsetet blir ännu bättre

Jag har använt MW600 några veckor och är övervägande positiv. Ljudet är bättre åt båda håll jämfört med billigare bluetoothheadset jag provat och det fungerar bra till musik och podcast. Det jag tycker är lite sämre är den konstiga volymkontrollen och att ljudet laggar någon sekund när man tittar på film, tex you-tube. Det känn som en gedigen kvalitetspryl, lätt men inte skör.
Lycka till med ditt köp.

  • Medlem
  • Lund
  • 2010-05-10 07:56

Hur fungerar radio-delen?

Kors i taket, verkar ju vara precis vad man väntat på! En recension jag läste kretsade mkt kring iPhone och det enda som verkar saknas är att byta spår, men det kan jag faktiskt leva utan. Blir nog köp snarast!

Hur pass bra funkar den ihop med Spotify?
Jag kör med HBH660 idag och den trogne läsaren känner till att jag är långt från nöjd med BT-funktionaliteten hos iPhone.

Mitt nuvarande headset kopplar ner anslutningen till telefonen i säkert 75% av fallen när man lyssnar på musik och det ringer in alt. att man ringer ut. Nedkopplingen sker antingen under samtalet (mindre vanligt, men nog så störande) eller i samband med att man avslutar samtalet.

Funkar av någon anledning bättre med iPod än Spotify, när det gäller att återuppta uppspelningen efter avslutat samtal.

Era erfarenheter av denna typ av användning med MW600?

Ursprungligen av jonas.pavletic:

Funkar av någon anledning bättre med iPod än Spotify, när det gäller att återuppta uppspelningen efter avslutat samtal.

Det här visste jag inte... Använder nästan bara Spotify så jag får nog vänta lite till innan jag hostar upp kosing.

Bump bump... Ingen som testat ordentligt med Spotify än?

Bump bump + 1
Ingen som testat ordentligt med Spotify än?

Bump igen! Min iPhone 4 är på ingång och nu är jag duktigt sugen på ett bra BT-headset till den. Så... hur är kombinationen MW600 och Spotify på en iPhone 4?

Tidigare i tråden har det nämnts att man inte kan byta låt med MW600. Måhända var det så förr med äldre iOS och iPhone (det har jag inte testat) men för de som är intresserade kan jag tala om att med iPhone 4 och iOS 4.2 funkar det i alla fall utmärkt!

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-12-27 15:45
Ursprungligen av thomasti:

Tidigare i tråden har det nämnts att man inte kan byta låt med MW600. Måhända var det så förr med äldre iOS och iPhone (det har jag inte testat) men för de som är intresserade kan jag tala om att med iPhone 4 och iOS 4.2 funkar det i alla fall utmärkt!

Det har fungerat sedan iOS 4.1, vi har tjatat lite om det i en av dom många andra diskussionerna som avhandlar MW600 och iOS 4.1 tråden.

Jag tänkte främst på:

Citat:

Funkar av någon anledning bättre med iPod än Spotify, när det gäller att återuppta uppspelningen efter avslutat samtal.

Som jonas.pavletic skrev tidigare i tråden om ett annat bt-headset. Gäller detta även MW600 så är det lite av en dealbreaker.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2011-11-01 22:00

Någon som testat detta headset med iPhone 4S och Siri?
Funkar det bra?

  • Medlem
  • 2012-01-07 21:12

Jag är också nyfiken på hur MW600 och iPhone 4S fungerar ihop. Tack på förhand.

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2012-01-23 11:12

Jag upplever att det fungerar dåligt med iphone 4s och mw600. Tappar kopplingen och får inte den att spela upp musiken från wimp alla gånger.

Finns det andra alternativ som verkar minst lika bra och i samma prisklass?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2012-01-13 18:21
  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2012-01-17 18:08

En vis person på iPhoneinfo.se, se länken ovan i post #17, menar att MW600 fungerar med 4S, bara man gör rätt inställningar.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2012-01-28 16:08

OK, nu har jag testat en 4S med MW600, verkar fungera fint det lilla jag testade. (telefoni, spelat musik)

  • Medlem
  • Älvsjö
  • 2012-01-28 19:00

Använder MW600 till 4S (och tidigare till 2G). Vad gäller 4S så tycker jag det krånglar en del. Hackigt/bubbligt ljud vid samtal ibland. Växlar inte tillbaka till musik om man blivit avbruten av samtal i lyssnandet. Behöver para om vid enstaka tillfällen för att få kontakt.

Har diskuterats i tidigare tråd. Där rekommenderades novero rockaway som jag köpte till min fru. Hon är nöjd.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-10-06 21:06

Fungerar fint med iPad 3gen/4S med iOS 6, har mest kört Spotify där det enda som strular är om man håller inne byta låt knapparna. Då börjar den spola framåt/bakåt men slutar aldrig. Grymt smidigt att man kan växla mellan olika ljudkällor (max 3st) utan att para om.

Det är trist att det inte händer så mycket på BT fronten för hörlurar. MV600 kom 2010, och det finns väl ingen BT headset mottagare som slår den idag eller?

Har kört MW600 en längre tid till min gamla hederliga SE-mobil. Skaffade en iPad3 är nöjd med hur den funkar tillsammans med MW600. En riktigt positiv överraskning var när jag i godan ro lyssnade på Spotify på paddan/MW600, det ringde på mobilen, vilken går in och tar över så jag kan svara i headsetet. En sån där ovanligt känsla av att produkten överträffar min förväntan med råge!

1
Bevaka tråden