Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Firewire mellan MacBook (2007) och en Macbook Pro (2010)

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Precis inköpt en ny MacBook Pro 15", denna dator har en ny typ av firewire (9-pin) 800, men min gamla MacBook har firewire (6-pin) 400.

Min fråga är kan jag köpa en adapter för 400 6-pin -> 9-pin och köra flytassistenten via den vägen?

japp! Har själv en sådan kabel

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-12-27 11:23
Ursprungligen av JohanBremberg:

Hej!

Precis inköpt en ny MacBook Pro 15", denna dator har en ny typ av firewire (9-pin) 800, men min gamla MacBook har firewire (6-pin) 400.

Min fråga är kan jag köpa en adapter för 400 6-pin -> 9-pin och köra flytassistenten via den vägen?

Jag har inte sett en ren adapter (men det kanske finns), utan bara en kabel med fw400 i ena ändan och fw800 i den andra. Funkar precis så bra som förväntat.

  • Medlem
  • 2010-12-27 12:24

På din ja/nej-fråga har man redan svarat ("ja").

Jag vill bara tillägga att man kan även använda flyttassistenten över nätverk så slipper man införskaffa kablar.

Mac OS X 10.6 Help: Överföra information med Flyttassistent

Finns att köpa billiga FW 400 till FW 800-kablar på t ex Kjell & co (kostade typ 80:-). Använde själv en sån för att flytta över min gamla whitebook till min nya MBP i7. Går dock bara i 400-fart såklart

1
Bevaka tråden