Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte öppna hemsidan jag gjorde i iWeb

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Gjorde just en fantastiskt trevlig liten hemsida i iWeb. Första gången.
Klantade till det på något sätt så att iWeb vill inte kännas vid den - kan inte öppna den (varför finns det ingen (com + O)-knapp?), vill inte, vill inte...
Jag har startat om, ominstallerat iWeb och kollat behörigheterna... Inget hjälper.
Försökt att öppna filerna i Dreamweaver och får en hiskelig massa html-kod till svar - oläsligt för mig.
Förmodligen gjorde jag något tokigt i början med lagringen av filerna, tror jag. I alla fall finns inte hemsidan i vänstra kolumen.

Hur gör jag?

Jag har ändrat trådens rubrik. Försök alltid sätta en rubrik som tydligt visar vad tråden handlar om. "Jag gjorde bort mig" säger inte speciellt mycket om vad frågan egentligen gäller.

/Mod

Har du provat att dra och släppa filen på iWeb?

Vad är det du försöker öppna då?

iWeb sparar din websida Användare/användarnamn/Bibliotek/ApplicationSupport/iWeb

Du väljer ladda upp den till (exportera) RESULTATET till en mapp eller ett mobile-me-konto.
Denna export är i HTML-kod, och den kan du INTE öppna i iWeb

Jag valde att spara/publicera resultatet av iWeb-jobbet i en egendefinierad mapp, där ligger indexsidan, mapp med alla bilder och texter, samt en -plist-fil. Men i iWebs vänsterspalt där övriga försök prydligt har radat upp sig, finns inte denna hemsida med. Men när jag dubbelklickar på indexsidan, öppnas hemsidan i webläsaren.

Och jag har kollat i biblioteksfilen, när jag klickar på den öppnar iWeb bara de andra jobben som verkar sparade korrekt.

Kan det vara så att den filen som ska vara i bilblioteket (application support/iWeb) saknas?

Det som ligger i iWeb är en "klump", en "container" med alla bilder, länkar och allt i en enda hög.
Det är den du öppnar i iWeb

Det som du exporterat ut till skrivbordet, din indexmapp, den kan du INTE öppna i iWeb.
Den öppnas i Webläsaren, helt riktigt, för det är där html-filer skall öppnas.

Av ngn anledning (tryckt på radera i iWeb?) så finns den inte i iWeb.

Det är ju inte så mkt göra ngt åt, du får nog börja om.

jag ser inte ngt sätt hur du skulle kunna få tillbaka den, - förutom Time Machine om du har det.

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2011-04-17 22:00

Tack! Detta löste mitt problem. Jag hämtade filen från min backup och ersatte den i nya installationen.

1
Bevaka tråden