Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Program liknande BetterTouchTool, som inte tar sönder trackpaden

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2010-12-25 21:52

Någon som vet något? Mitt problem är att jag vill ha four-finger swipe höger/vänster för att kontrollera spaces och application exposé. Detta går bra att fixa med BetterTouchTool, MEN, om det är igång så funkar det inte att vänsterklicka sporadiskt. Det är kanske ett klick på 10-20 men nog så förbannat jobbigt varje gång.

Finns det något program som ger liknande funktionalitet som eventuellt inte håller på såhär?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-12-25 23:14

Tror jag har ett liknande dilemma som du. Det känns som det ibland inte blir ett klick (eller pet..) på plattan så man måste klicka kanske 2-3 gånger för att det ska häna något. Jätteirriterande faktiskt i och med att Better touch tool verkligen är ett toppenprogram för den magiska plattan.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2010-12-26 04:38

använder också BTT utan dessa problem.Har du kollat ordentligt på inställningarna för Touchpad? Finns väldigt mycket att ställa in.

Programmet är dessutom under ständig utveckling, testa o skicka en bug-rapport så kanske det rättas till vartefter.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-12-26 09:31

Jo tack jag har noterat en drös med inställningar. Var inne och petade i kategorin Advanced settings och sedan Taps samt TipTaps. Dock så finns det ingen inställning för hur hårt man ska peta med ett finger, endast två, tre och fyra. Väldigt ofta händer det att jag får peta två gånger för att aktivera en länk eller dylikt. Verkar inte gå att lösa. Tips?

God fortsättning.

Ursprungligen av urkan:

använder också BTT utan dessa problem.Har du kollat ordentligt på inställningarna för Touchpad? Finns väldigt mycket att ställa in.

Programmet är dessutom under ständig utveckling, testa o skicka en bug-rapport så kanske det rättas till vartefter.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2010-12-26 10:43

Jag använder iofs hårdvaruklicket på touchpaden så nej inga direkta tips. Dom har inget supportforum eller liknande?

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2010-12-26 15:14
Ursprungligen av urkan:

Jag använder iofs hårdvaruklicket på touchpaden så nej inga direkta tips. Dom har inget supportforum eller liknande?

Riktigt klick funkar inte heller, så.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-12-26 23:07

Alltså riktigt klick fungerar för mig. Jag föredrar bara att "peta" med fingret för att navigera mig in via länkar och dylikt.

1
Bevaka tråden