Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Vanliga" Macar glömda?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej där alla!

Lekt lite med iPad i julstöket och det är lätt att imponeras över den mängd små roliga spel och
appar man kan plocka hem helt kostnadsfritt till den.

Men när jag satt med det här så slog det mig att till min vanliga dator (imac 27-tum) så finns
det inte en uppsjö, eller så är det bara så att jag känner så.

Har helt enkelt svårt att hitta roliga spel till den. Det är väl mest tjejen som tycker det är kul
att spela, men var hittar jag spelen?

Tipstrådar och liknande finns det ju en uppsjö av, men är det bara jag som tycker att det
är svårt att hitta bra spel?

Småspel som till iPhone/iPad kanske inte helt enkelt har samma marknad för stationära datorer?
Och om du går igenom tipstrådarna - är det fortfarande svårt att hitta spel?

Exvis: http://www.99.se/allt-om-spel/278954-favoritspel-till-mac.html
http://www.99.se/allt-om-spel/262289-finns-det-mac-spel-mogen-ungdom.html

Vad gäller enskilda spelutvecklare är ju Ambrosia en klassiker: Games | Ambrosia Software, Inc.

God fortsättning!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-12-25 09:42

Det lär bli ändring på det efter 6:e januari, då App Store för mac öppnas. Håll ut några dagar till.

Eller om du är snabb: The Humble Indie Bundle #2 (pay what you want for five awesome indie games) (14 timmar kvar av kampanjen, när detta skrivs)
Du bestämmer själv priset och spelen fungerar på flera plattformar, så där kan du få lite småspel direkt. T.ex. Osmos har överraskat mig positivt, när det gäller simplicitet och avslappnande verkan.

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2010-12-25 22:10
Ursprungligen av ibish:

Det lär bli ändring på det efter 6:e januari, då App Store för mac öppnas. Håll ut några dagar till.

Eller om du är snabb: The Humble Indie Bundle #2 (pay what you want for five awesome indie games) (14 timmar kvar av kampanjen, när detta skrivs)
Du bestämmer själv priset och spelen fungerar på flera plattformar, så där kan du få lite småspel direkt. T.ex. Osmos har överraskat mig positivt, när det gäller simplicitet och avslappnande verkan.

Köpte det själv idag ovetandes om att det var tidsbrist. Betalade nio dollar och fick paket ett också. Kan man säkert döda lite tid med. Innehåller bl.a. Braid och Penumbra

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-12-25 22:19
Ursprungligen av Davey:

Köpte det själv idag ovetandes om att det var tidsbrist. Betalade nio dollar och fick paket ett också. Kan man säkert döda lite tid med. Innehåller bl.a. Braid och Penumbra

Har första paketet sen förra gången. Jag i princip inte spelat det alls, men det gör inget i o m att jag gav typ 5$ om jag inte minns fel (och det är ju bra att ha lite småspel på datorn). Har spelat det senaste paketet desto mer, fastnade otippat för Osmos Perfekt när man lyssnar på musik i bakgrunden, eller väntar på att något roligt ska hända på Twitter (kör det i window mode, så har jag koll på allt annat samtidigt)

På tal om spel, det är också bra att hålla ett öga på Steam då de vissa dagar kan ha extremt bra priser på vissa spel. Köpte t.ex. Left 4 Dead 2 för 5€ för några veckor sedan.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-12-25 11:20

Steam är ett annat ställe att hitta spel på. Fördelen med steam är att spelen fungerar både på PC och Mac om spelet stödjer det.

//Rob

1
Bevaka tråden