Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fundering om Airport Express

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, jag börjar med att förklara vad jag vill göra.

Jag vill kunna lyssna på spotify från antingen min Macbook/imac eller iphone till min hemmabio-förstärkare.

Som jag förstått ska Airport express kunna hjälpa mig med detta. Min enda fundering är att jag redan har en trådlös router, en d-link dir-825. Är det ett problem/svårigheter att använda bägge dessa för att nå mitt mål? Eller måste jag koppla bor d-linken och köra endast airporten som trådlös router?

Kan man koppla in airporten med både rca-kontakter eller optisk/digital kontakt?

MVH
yabbah

Det fungerar utmärkt det du vill göra, du lägger bara till Expressen till ditt befintliga trådlösa.
Du kan koppla in den med både RCA (med adapter, så kör jag), eller via optisk har jag för mig.

För att skicka ljudet från Spotify så behöver du köpa en liten applikation som heter Airfoil.
Med Airfoil kan du skicka ljud till Airport Express från vilken mjukvara du vill, i ditt fall Spotify.

Fan va underbart, då ska jag köpa en direkt imorgon.

Tack så mycket. : )

//yabbah

En fundering bara, måste tex iMacen vara kopplad trådlöst oxå? Eller räcker det att dom är del av samma nätverk liksom?

//yabbah

Ursprungligen av yabbah:

En fundering bara, måste tex iMacen vara kopplad trådlöst oxå? Eller räcker det att dom är del av samma nätverk liksom?

//yabbah

Räcker med att datorn är på samma nät.

Underbart, tack igen.

1
Bevaka tråden