Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bästa emulatorerna till NES och SNES idag!

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Borås
  • 2009-09-01 12:43

Ja vilken är den bästa emulatorn till nes och snes spel till mac idag? Hittar bara trådar från 2007 och de kan ju ändras. krav är att man ska kunna spara(de finaste med emulatorer) och att man ska kunna köra usb-kontroll.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-01 17:00

SNES kör jag på originalhårdvara, billigt att köpa, trevligt att köra the real deal på tvn med riktiga kontroller och utan eventuella grafik & ljud hickups som emulatorer för med sig. Dom flesta spel där det finns behov har ju även batteri så att man kan spara. Visserligen inte lika generöst som i emulator att man kan mata om en boss 100 gånger på raken. Men det är ju också lite av charmen

Nes känns inte lika värt att köpa på sig i original då det är så hypat att många populära spel är riktigt dyra, och spelen är även faktiskt sämre (enklare, kortare) och räcker i dom flesta fall inte tilräckligt länge för att vara värda att köpa.

Kör då nestopia. Har haft det på extern hårddisk tillsammans med roms i flera år så har ingen koll på utbudet av emulatorer, men den funkar bra. Finns stöd för kontroll (inte testat) och freeze/defreeze var man vill i spelet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-01 17:07

När vi ändå pratar om retrogaming, någon som vet om det finns något sånt här fast stationärt, med handkontroller etc?

ThinkGeek :: GP2X Wiz MAME/Amiga/Console Emulator

Dvs hårdvara dedikerad för att emulera gamla spel. Eller finns det kanske ingen anledning att köra något annat än en mac mini med usbkontroller under tvn?

  • Medlem
  • Borås
  • 2009-09-02 12:47

nestopia funkade riktigt nice..

  • Medlem
  • Umeå
  • 2009-09-04 10:21

Snex9x är det jag kört i alla år. Funkar bra

  • Medlem
  • International user
  • 2009-11-04 16:32

och vill du köra sega rekommenderar jag Genesis. Enda jag spelar är Nes, Snes och Megadrive samt FM10.
Enda som fattas nu är en bra PS emulator och Suikoden...

  • Medlem
  • Borås
  • 2010-01-04 11:35

Väcker denna tråden!

Jag kör snes9x, ser att jag har version 1.51, den verkar vara från 2007 men hittar ingen nyare.
Grejen är att frost och defrost inte fungerar, programmet hänger sig då, antar att de är pga att de är en gammal version och jag kör leopard?
Finns de nyare eller ska jag byta emulator, i så fall till vilken?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-01-20 14:22
Ursprungligen av ibanez:

Väcker denna tråden!

Jag kör snes9x, ser att jag har version 1.51, den verkar vara från 2007 men hittar ingen nyare.
Grejen är att frost och defrost inte fungerar, programmet hänger sig då, antar att de är pga att de är en gammal version och jag kör leopard?
Finns de nyare eller ska jag byta emulator, i så fall till vilken?

1.52 finns ute nu: Download SNES9X for Mac - SNES emulator with extra features. MacUpdate Mac Software Downloads

  • Oregistrerad
  • 2010-11-28 20:18

Nintendo emulator

Såhär 2010 - Finns det någon grym nintendo emulator till mac eller måste man köra windows?

Jag vill kunna köra alla Nintendo spel med 100% fungerande ljud och grafik.

  • Medlem
  • Kiruna
  • 2010-12-13 03:58

Är det Nintendo 8-bit du menar?

  • Medlem
  • 2010-12-13 11:11

Jag kör rockNES till 8-bitar och Snes9x för 16. Den finkar kanon.
Använder min ps3 kontroller trådlöst.
Googla rockNES Mac och du skall finna;)

Jag slog ihop två trådar om samma sak.

Sök gärna lite innan ni startar nya trådar. I de flesta fall funkar det alldeles utmärkt att fortsätta i en gammal tråd.

/Mod

1
Bevaka tråden