Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Att bränna en FCE fil!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej. Efter att ha stavat mig igenom delar av den omfattande manualen och skapat en film vill jag nu bränna en Final Cut Expressfil för att kunna visa filmen med en vanlig DVD-spelare på TV. När jag letar på Google etc blir jag förvirrad och inte klokare. Jag har testat att lägga filen i en brännmapp enligt instruktion men då fungerar DVD:n bara som lagring för FCE-filen. Det märker jag när jag tar ur och stoppar i skivan efter bränning för då startar FCE-programmet. Jag har för mig att det är mpeg2 som är formatet för att kunna visa filmer via vanlig DVD-spelare. Detta är säkert skitenkelt men för en annan... Hur gör jag?

Kan FCE verkligen göra Bränna DVD? Bränning sker nog enklast med iDVD eller liknande.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-12-24 10:11

Du kan inte bränna en spelbar dvd i FCE eller FCP. Exportera filmen som en quicktime film och öppna den i iDVD eller DVDSP. Har för mig att även Toast kan skapa spelbara dvd direkt från en quicktime, vet dock inte hur bra kodning Toast kan fixa.

Varför inte gör det i iMovie istället?
Snabbt, lätthanterat och gör jobbet.

Det är 1000ggr lättare än att sitta där med ett program du knappt kan hantera.

1
Bevaka tråden