Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljud med en Panasonic P50X10Y

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-12-23 23:00

Hej påer!

Som nubliven umebo och inneboende så försöker jag koppla ihop min Mac Mini 2009 med en Panasonic P50X10Y och har dykt på ett litet dilemma. Har läst manual och googlat på internätet utan att hitta hur fasen jag får ljud med hjälp av en RCA-kabel.

Någon som har en sådan eller en annan panasonic som vet hur fasen man får till det?

God Jul!

Hur många rca ingångar har du och vad står det på dem?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-12-23 23:42

En, det står PC TBMOE1651.

Ska tilläggas att jag kör via DVI

dvi utgång i tv'n antar jag att du syftar på? PC ingång ses inte alltid som en bildkälla som behöver ljud. Har du testat med minijacket? 3,5mm för hörlurar t.ex. Kan lösa problemet. Köp annars en dvi -> hdmi så kan du koppla in ljud till den hdmi ljud källan.

Trött som fan efter att ha jobbat 24 7 hela veckan så hoppas jag är hyffsat tydlig..

fattar du?

  • Medlem
  • 2010-12-23 23:54

Testa att välja S-video som ingång/källa/source på TV:n (ja, du kommer då inte se någon bild). Jag tror nämligen att RCA-kontakterna och S-videokontkten är "en" kontakt/ingång. Om du väljer annan bildingång måste ljudet dras till annan förstärkare. Det är min gissning efter att kollat i bruksanvisningen via Panasonics hemsida.

OBS! Detta är ingen lösning — bara felsökning.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-12-24 00:06

Wilhelmsson, förstår precis hur du menar men ser jag skrivit fel. Har en 3,5mm till en 3,5mm kabel och det finns bara ett sådant uttag på denna rackarns TV.

DrDip Du har så rätt. Verkar vara knutet till den bildingången. Det finns dock en digital audio in så man kan ju köpa (hade en men slängde) 3,5 mm till Toslinkkabel och då ska det fungera. Men nu är det ju så vackert att detta problemet bara kommer finns fram till mellandagarna då jag ska fixa in en ny SSD och ram i en 2010 Mac Mini. Då blir det ljud och bild i en kabel så jag får leva med det fram tills dess.

Jag tackar för svaren!

1
Bevaka tråden