Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Anledningar till att skaffa MobileMe-konto?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-12-23 22:47

Jag har just beställt mig en ny jobbdator, en MBP, och lade då med ett MobileMe-konto utan att tänka närmare på det. Jag funderar dock nu efteråt på om det verkligen behövs. Med exchange, dropbox och nu gratis FindMyIphone, vad finns det för poäng med MobileMe egentligen? Det borde ju rimligtvis finnas någon för den prenumerationskostnaden, eller?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-12-23 23:05

iDisk med lagring i "molnet". Mina erfarenheter så är det skönt att synka den privata kalender med jobbkalendern utan allt strul. Finns visserligen gratisvarianter av det. Webgalleriet är något jag uppskattar enormt, även mina nära och kära som enkelt kan följa allt jag postar med bilder där-

Det finns ingen poäng med MobileMe. Dyrt, långsamt och dåligt.

Det finns andra lösningar som är bättre. Och gratis.

Ursprungligen av iTiger:

Det finns ingen poäng med MobileMe. Dyrt, långsamt och dåligt.
Det finns andra lösningar som är bättre. Och gratis.

När Apple och eventuellt Google skärper sig vad gäller kompatibilitet mellan iCal (Mac OS och iPhone-versionerna) och Google Calendar så kanske det inte finns en poäng med MobileMe. Fram tills dess så är det oerhört trevligt med MobileMe för synkronisering av mina arbetskalendrar då jag ofta gör ändringar via min iPhone istället för i min Macbook.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-12-24 10:06

Ja, jag tänker:

Mail, Contacts & Calendar = Exchange
Find My iPhone = Gratis
Gallery = Flickr (t.ex.)
iDisk = Dropbox

Något som jag har missat? Det kostar mig ju inget personligen, men jag kanske ska avbeställa ändå?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-12-24 10:30

För mig att betala 20 kr i månaden och få allting samlat på ett och samma ställe. Det gör det hela till ett enkelt beslut.
Men då gillar jag de lösningarna med allt i ett...

Ursprungligen av livi:

För mig att betala 20 kr i månaden och få allting samlat på ett och samma ställe. Det gör det hela till ett enkelt beslut.
Men då gillar jag de lösningarna med allt i ett...

Hur får du det till 20 kr i månaden? de kostar ju 800kr

  • Medlem
  • 2010-12-24 13:30

Google har nästan "allt på ett och samma ställe" gratis:
Google-konto:
Kalender, kontakter & epost
Picasaweb (Bilder)
m m

Och sedan Dropbox för fillagring i molnet.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-12-24 13:33

Det jag använt av google fungerade dåligt för moi, så då gick det bort.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-12-24 14:19

Google - Kalender och Mail
Flickr - fotos (finns inget bättre)
Dropbox - data lagring (bästa och snabbaste lösningen)

MobileMe kan du testa 60 dagar gratis. Varför beställa den med Macbook Pro?

//Rob

  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-12-24 19:18
Ursprungligen av Robo-X:

MobileMe kan du testa 60 dagar gratis. Varför beställa den med Macbook Pro?

Jag lade med MM i beställningen så att det skulle komma med på fakturan. Som jag skrev, det var nog inte helt genomtänkt. Frågan är om det går att ångra nu?

  • Medlem
  • Arvika
  • 2010-12-24 17:34

Jag förstod inte heller vitsen med MobileMe. -Tills jag skaffade iPaden och fick en tredje enhet att hålla synkad. Så nu går jag och är sugen på att investera i Mobile Me, men det är en väldigt hög prislapp så jag avvaktar nog någon månad till i väntan på någon eventuell förbättring eller billigare pris.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-12-25 16:20

Familypack på 5 personer 1295:-.
1295/12= 259/12= ca 21:-

1
Bevaka tråden