Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

2 st Apple Display 24" justera ljus samtidigt i båda? F1+F2

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag har köpt två Apple Led Cinema Display 24", den modellen som precis ersattes av nya 27"
Då det är det jädrans drag i dessa skärmar så kan det ibland vara skönt för ögonen på kvällen att dimma ner styrkan i dom.

Detta går ju styras på tangetbordet med knapparna F1 och F2. Men problemet är att det styr bara ena skärmen. Finns det nån tangentkombination för att styra båda samtidigt eller om det går att göra nåt i terminalen så vore det tacksamt.

Nu måste jag gå in i Systeminställningarna varje gång (i-landsproblem)
Nån som vet något?

Mycket tacksam för svar!:)
God Jul!

Senast redigerat 2010-12-23 15:52
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-12-23 19:53

Bara vi som är moderatorer och admins som kan redigera rubriker. Men jag fixade det åt dig.

Verkligen ingen som vet nåt?

Hur som helst så har jag nog tabbat mig.
Förut så kunde jag ju justera ljusstyrkan med F1 och F2 men det funkade bara på ena skärmen. Då fick jag gå in i systeminställningarna där det finns en ljusstyrkereglage för varje skärm.

Men sen så efter en delk googlande så hittade jag nåt som kallas för shades som skulle råda bot på det. Men det var kasst så jag avinstallerade det.

Men då har det rört till sig rejält i stället. Nu funkar F1 och F2 inte alls. Plus att nu finns det bara ett ljusstyrkereglage för EN skärm?!
Crap! Finns det nån plist att slänga eller nåt knep att nollstalla skärminställingarna?

MYCKET tacksam för hjälp!

Varför inget ljusreglage till vänster (som är huvudskärm)

Senast redigerat 2011-01-06 23:48

Jag löste det efter ett tags googlande!

FYI:
Tydligen nåt hårdvaruknas. Och nåt med USB-styrningen.
Ryckte ut en skärmen och USB-kabeln.
Bootade upp. Men såg ingen brightness slider. Lossade på USB-kabeln och satt dit den igen och då funkade det.
Kopplade sen in andra skärmen. Samma där med USB.

Så ge fan i (om nu kör dubbla skärmar) att ladda ner nått tredjepartsdynga!

Nu funkar det! Tack för hjälpen kill

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-01-07 08:18

Du menar att nu fungerar det att dimmra båda skärmarna med f1 - f2?

Har samma problem med en 27" iMac och 24" led...

Ursprungligen av atomlab:

Du menar att nu fungerar det att dimmra båda skärmarna med f1 - f2?

Har samma problem med en 27" iMac och 24" led...

Nej tyvärr. Jag måste gå in i systeminställningarna för att ändra på båda.
Kanske kommer i 10.6.7? Då jag läst att det ska komma buggfixar för grafikkorten!

1
Bevaka tråden