Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

...för att man KAN!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nördighet ...

Ett avsnitt av Big Bang Theory låter nördarna en lampa styras via internet av "vem som helst" ute på nätet...

Penny, granntjejen fattar inte grejen - man kan ju trycka på knappen...

Har ni stött på sådana saker? Som liksom är nördigt gjorda "bara för att.."

Som den här .

YouTube - Echo in Concert (A Happy Quadrotor New Year!)

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-12-22 21:57

Så jäkla bra avsnitt.

Vet inte om detta kvalificeras men jag köpte en ny Mac Mini, för att jag KAN!

Hört människor omkring mig fråga varför jag har igång tre datorer samtidigt, och växla mellan dem konstant.
Svaret är givet: För att jag man KAN!

Jag har lagt massor av timmar under den senare halvan av 90-talet på att emulera PC på Mac (SoftWindows m.fl.) och Mac på PC (Fusion, SoftMac, Gemulator, vMac m.fl.) och en av de största projekten var att emulater en platform och sedan köra motsatsen i det OSet.

Varför ?

Jo, därför att jag kan!!!

Kört OS9 på en Mac, sedan lagt in PC-va-de-nu-hette med DOS-partition, installerade ngn Linux på den och sedan hade en polare ngt (Wine?) som gjorde att man kunde få in Windows och sedan i den Windowsen körde vi ngn hemsk mac-emulation och spelade ngt femton-spel.

Helt hysteriskt långsamt, hemskt och jobbigt...

Varför?

Jo..... För atte ...

Långsamt? Vill du veta vad långsamt är?...

Körde en PowerBook 180 med System 7.1, installerade Windows 3.1 på SoftPC (innan SoftWindows kom ut!!)

Jag la patiens i Windows 3.1 på en emulerad 80286 som kördes på en 33MHz 68030.

Varje kort tog 10 sekunder. De'ru!!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-12-23 13:23

När jag började med Mac körde jag en MacPlus via LocalTalk till en annan Mac, vilken via modem ringde upp en kompis, som hade sin PC-Win kopplad till en amatörradio som via 144 MHz gick tillbaka till min Apple IIgs i rummet bredvid där jag satt. Allt via TCP/IP vilket var väldigt ovanligt på radio på den tiden.
Vilka minnen....

Jag och en kompis höll på med ljuslänk...
Fotodioder och lasrar, men lasrarna var för dyra....

Snyggt ha trådlös länk ett par km...

1
Bevaka tråden