Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dilemma. Köpa iMac 27" eller en Cinema Display 27" (tillsammans med nuv. Macbook Pro)

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-12-22 18:50

Står inför ett dilemma som ni kanske kan hjälpa mig diskutera kring.

Jag har idag en macbook pro 13" köpt för lite mindre än ett år sedan som jag är otroligt nöjd med.
Dock behöver jag en större skärm till, utvecklar rätt mycket och leker med mina bilder jag tar.

Funderar då på en Cinema Display 27" då storleken tillsammans med upplösningen tilltalar mig (dock inte priset lika mkt ) samt dess inbyggda magsafe-kabel.

Börjar dock samtidigt snegla mot en iMac 27" (antingen dual core eller quad core) och samtidigt isåfall sälja min macbook då jag mest använder den som stationär.

Mina funderingar till er:

1. Vad hade ni gjort i detta läge. Argument för och emot?
2. Finns det några vettiga alternativ till skärmen med samma upplösnin? Dell:s tilltalar mig inte riktigt designmässigt.
3. Vad är rimligt att få ut för min macbook isåfall? (2.26Ghz, 4gb ram, 500gb hybdrid-disk och nya trådlösa musen och tangentbordet).

Om du är otroligt nöjd med din Macbook Pro finns det väl ingen anledning att avyttra den. Du får mindre pengar tillbaka än vad du får lägga ut för en ny dator. Köp en skärm du, tycker jag.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-12-22 19:43

Eller köp en iMac, och en iPad för de gånger du behöver något mobilt...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-12-22 19:51

Står faktiskt inför ett liknande val. Har också en MacBook Pro 13" (med liknande spec) och är precis som du väldigt nöjd. Dock står jag mot ett liknande dilemma; större skärm (cinema display 27") eller en iMac 27". Skon klämmer lite där att jag tycker rent utseendemässigt att iMacen är "fulare" än bara cinema display som skärm. Min MacBook Pro döljer jag bakom skärmen med ett hemmabyggt ställ så den syns inte. Sorry att jag lånade tråden men jag blev så paff när jag i princip kände igen mig själv i det du skrev :).

God jul!

  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-12-22 19:56

Verkar inte bara vara jag som velar med andra ord Lutar dock mot bara skärmen, man är mer uppgraderingsbar.
Offtopic: Hade iPad nåt halvår men fastnade aldrig för den (för stor och dålig upplösning) så kör en Galaxy Pad istället för småsurf.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-12-23 00:43

Tycker det verkar mer intressant med en Mac Pro nästa gång det lutar uppgradering. Det verkar finnas fler möjligheter med en Mac Pro jämfört med iMac (även om kraften man får kanske är lite överdriven). Tror helt klart du blir nöjd med endast en större skärm, cinema display är to die for!

1
Bevaka tråden