Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

LÖST! Facebook Fan page och Facebooks sociala insticksprogram

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg, Sweden, Sweden
  • 2010-12-21 13:26

Jag håller på med en ny hemsida till mitt gym (Joomla). Gymmet har en Facebooksida, och jag vill nyttja Facebooks sociala insticksprogram.

Att lägga in en Gilla-knapp är inget problem. Men när jag vill lägga in en kommentera-ruta, så krävs det ett API.
För att få detta API måste man skapa en applikation. Och här är jag lite brydd.

Resulterar inte detta med en applikation att det skapas en ny sida för gymmet på Facebook? Eller hur funkar det?

Det verkar inte som om jag kan hitta någon API för själva Fan-sidan.

/Bosse

Senast redigerat 2010-12-23 08:40

Du har rätt - du skapar en ny sida för gymmet för att applikationen - vi har gjort på samma sätt.

  • Medlem
  • Helsingborg, Sweden, Sweden
  • 2010-12-21 13:54

Så hur gör jag nu? Gymmet har ju redan en Facebook-sida. Måste vi alltså ha två sidor på Facebook?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-12-21 14:10

Jo det verkar tyvärr som det blir så, om det nu inte går att avveckla den andra sidan. Vet att jag hade liknande problem med företaget jag jobbade. Det vi gjorde var helt enkelt att skriva på fan sidan och be alla gå med i den nya sidan sedan avvecklades fan-sidan helt sonika.

Om jag har förstått saken rätt så kommer besökarna aldrig att se av din applikation öht, så länge du bara använder pluginsen. Mao så är det inte något problem att ha en sida för applikationen och en "riktig".

  • Medlem
  • Helsingborg, Sweden, Sweden
  • 2010-12-21 17:37
Ursprungligen av irrelogical:

Om jag har förstått saken rätt så kommer besökarna aldrig att se av din applikation öht, så länge du bara använder pluginsen. Mao så är det inte något problem att ha en sida för applikationen och en "riktig".

Oki. Ska försöka fixa till det. Annars återkommer jag...

  • Medlem
  • Nacka
  • 2010-12-21 17:50

Precis som irrelogical skriver. Du måste inte ändra något så länge du bara använder vissa delar av API funktionerna.
Dock kan jag tänka mig att om du vill få in kommentarerna på fan-sidan så måste du kanske ändra på något, det har jag inte kollat på.
Men kolla på facebooks utvecklarsidor, där finns ganska bra dokumentation.

  • Medlem
  • Helsingborg, Sweden, Sweden
  • 2010-12-21 17:58
Ursprungligen av Arvid:

Precis som irrelogical skriver. Du måste inte ändra något så länge du bara använder vissa delar av API funktionerna.
Dock kan jag tänka mig att om du vill få in kommentarerna på fan-sidan så måste du kanske ändra på något, det har jag inte kollat på.
Men kolla på facebooks utvecklarsidor, där finns ganska bra dokumentation.

Det jag vill använda är en komponent till Joomla, JFBConnect, som möjliggör en herrans massa plugs på sidan. Bl. a. precis som du säger en kommentarfunktion. Och för att få alla funktioner att fungera behövs API (vanlig "Gilla"-knapp är inget problem)
Jag har lusläst dokumentationen, och jag hade inte haft det minsta problem om det handlade om att fixa en ny Facebooksida för gymmet. Men det står ingenstans i dokumentationen hur man gör om redan skapat en Fan Page.

  • Medlem
  • Helsingborg, Sweden, Sweden
  • 2010-12-23 08:39

Äsch... Det var ju hur enkelt som helst.

När man skapar t.ex. en Comments Box och klickar på "Get Code" finns en länk "registering your site". Klicka på länken och fyll i uppgifterna.
Klart!
Nu får man API uppgifterna.

1
Bevaka tråden