Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Henrik Viberg Forsgren

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-12-19 22:59

Hej!

Jag har varit medlem ett tag på detta forum, men inte allt för aktiv. Det har mest varit när något har gått åt helvete och min bror inte haft möjlighet att hjälpa mig. Men nu har jag tagit mig till detta forum sedan nylanseringen (som för övrigt jag är mäkta nöjd med).

Jag är 25 år gammal och bor i Sundsvall just nu, men nästa vecka på onsdag går en del av flyttlasset upp till Umeå där jag bott tidigare och studerat. Hela flyttlasset går när huset här nere är sålt. Vi som flyttar är min fru Jennie och min son Milo (9 månader). Kan tilläggas att jag konverterat min fru till appleanvändare och fanatiker då hon för närvarande sitter på en iPhone 4, en Macbook Air 11 tum, samt två iPods.

Jag tog till mig Apple ganska tidigt genom min bror och min morbror (någon gång på 90talet) och Glider och Prince of Persia varvad jag pysslade med då. Tror det var en Apple IIGS
vi hade först. Sedan tog dataspelsdjävulen ett grepp om mig och jag körde mest PC pga utbudet fram till 2007 då min plånbok och mitt avslagna spelintresse tog över och jag köpte en Mac Mini. Det gjorde jag för att kunna koppla den till en tv och köra som mediacenter och vanlig dator via tven. Ett upplägg jag kör än idag på en Mac Mini inhandlad i januari 2009 moddad med en SSD HDD, 2,53 GHz processor, 4 gb ram, nvidia Geforce 9400 (uppgradering snart? )

Det jag gör mest är att se film och serier på Mac Minin, men även surfning i hög utsträckning. Fler Appleprodukter i min ägo utöver min frus är; 3 iPods, 1 iPhone 4, 1 trådlöst tangentbord, 1 magic trackpad, 1 Time Capsule, 1 Airport Express, 1 batteriladdare. Som ni ser ett par grejer och jag är enormt nöjd med samtliga.

I övrigt är jag mycket intresserad av Premier League och är supporter av Newcastle United, har även varit över ett par gånger och fått bevittna miraklet engelsk ligafotboll. Jag är utbildad arbetsterapeut och arbetar på Arbetslivsresurs med lite olika saker, men främst med att hjälpa långtidssjukskrivna tillbaka till arbetsmarknaden. Det var lite om mig det såhär på efterkälken, vi ses Umeåbor på mellandagsmacpub på Bishops den 29:e!

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-12-19 23:03

Välkommen hit och även tillbaka till Umeå. Vi syns de 29 då.

Har noterat att du blivit väldigt aktiv på sistonde - kul! Vi kanske får anledning att ses i vår - Adrian har pratat om att vi ska köra en arbetsvecka i Umeå i vår (kombinerat med skoteråkning etc)

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-12-20 09:28

Låter som em god idé!

1
Bevaka tråden