Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Posten med följande 8 inlägg (9 totalt) kommer från den här tråden.
Baron

Jag måste säga att användningen av iPad fick ett stort lyft när jag skaffade ett bra flipfodral till den. Nu kan jag enkelt ställa upp den lite här och var för bättre vinkel och inte trötta ut handlederna. Ska försöka hinna med att ta några bilder och skriva ett test innan jul.

Senast redigerat 2010-12-18 13:55

Vilken använder du Adrian? det finns ju så många

Jag använder Apples original, tycker det är suveränt.

Jag funderade på Apples original, det är faktiskt inte så dumt, men jag gillade inte riktigt designen helt ut, sömmarnas design speciellt. Så efter att ha läst på lite så valde jag Marware C.E.O. Hybrid för iPad, det uppfyllde mina kriterier:
1) Flipmodell, dvs så man kan öppna som en bok och vika så att man får olika vinklar, utan att behöva plocka ur iPaden på något sätt.
2) Fått bra recensioner och omdömen på nätet.
3) Finnas i butik i Stockholm när jag var nere nu senast i början av december.

Marware C.E.O. Hybrid fanns inne hos Webhallen just då, den hade fått bra kritik och den var rätt sorts flipmodell.

Men för mer snack om sådant borde vi ha en egen fodraltråd. Och som sagt, min plan är att fota lite och skriva en enkel recension här på 99mac. Om det verkligen blir innan jul vågar jag dock inte lova

Speck har kommit med en i likadan stil alldeles nyss.

DustJacket heter modellen.

DustJacket for iPad - Black Leatherette - iPad cases - Tablet & iPad Cases - Speck Products 49.95 USD

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-12-18 10:30

Jag tycker Apples original är för tunn, och väldigt svårt att få loss iPaden när man vill visa någon designen.
Jag köpte från Griffin, är MYCKET nöjd:
Griffin Technology: Elan Passport - The original folio case for iPad

Ursprungligen av kenjon:

Jag tycker Apples original är för tunn, och väldigt svårt att få loss iPaden när man vill visa någon designen.
Jag köpte från Griffin, är MYCKET nöjd:

Men det är väl inte meningen med designen, att man ska ta ur den.

Jag har Apples original och gillar den, min iPad har inte varit ur sedan jag stoppade i den som ny.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-12-18 10:40

Jodå, många vill se hur den ser ut utan fodral. Och den är ju rätt snygg då
Jag själv kör inte utan, bara för visning för nyfikna....

Ursprungligen av kenjon:

Jodå, många vill se hur den ser ut utan fodral. Och den är ju rätt snygg då
Jag själv kör inte utan, bara för visning för nyfikna....

Vi de se hur den ser ut får de väl kolla på webben eller i en affär. Satt i baksätet på väg till bortamatch igår och tog fram min för att kolla på en sparad boxningsmatch och killen bredvid mej (som är flitig iPhone användare) sa "Jaha, du har en sådan där rackare?!" och jag svarade "Mmm..."

Jag har lagt massor av timmar på att "sälja" Mac till folk under 90-talet då man blev behandlad som ett freak som inte använde Windows, men idag lägger jag inte en sekund på att hjälpa Apple med deras consumer goods, det klarar de alldeles utmärkt själva.

  • Oregistrerad
  • 2010-12-18 14:49
Ursprungligen av kenjon:

Jag tycker Apples original är för tunn

Jag trycker tvärtom, att det är för tjockt Jag vill egentligen ha ett case som jag har till min iphone 4 - Finns det? dvs. det räcker med om det skyddar baksidan så slipper jag gå omkring med en stor svettig socka runt min ipad

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2010-12-20 19:09
Ursprungligen av studiox:

Jag trycker tvärtom, att det är för tjockt Jag vill egentligen ha ett case som jag har till min iphone 4 - Finns det? dvs. det räcker med om det skyddar baksidan så slipper jag gå omkring med en stor svettig socka runt min ipad

Jodå, incipio har, precis som till iPhone, ett skal för baksidan. Finns på applestore.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-12-18 14:24

Jag gör det inte för att "sälja" Apple, utan för att vara social och trevlig. Om någon vill se och höra mer om grejer jag har visar jag så klart dessa. Skicka dem till en affär kan jag göra när/om de är intresserade av att köpa....

Tycker att Apples fodral har en benägenhet att bli ganska dammigt pg.a valet av material. De olika fodral som Media Markt sålde i Borås var alla löjligt högt prissatta så jag stegade in på Teknikmagasinet som hade ett riktigt prisvärt slimmat fodral tillverkat i svart läder. Det har inbyggda magneter så att locket inte öppnas i onödan. Det saknar förvisso möjligheten att ha ett litet uppfällbart stöd men håller trots det hög klass, tror att jag gav bara 299 kronor för det.

Jag har modifierat det lite med att i locket tejpat fast den luddiga delen av ett självhäftande kardborreband som jag sedan låter ligga mot en vaderad hantel som i sin tur har fått den andra delen från ett karborrband, ja den som har små hullingar. På det sättet så får den både stöd och rullar inte iväg. Jag ser ingen anledning till att lutningen ska vara brantare än hos ett vanligt tangentbord, fast det kan ju vara olika på vilka krav man ställer.

Kardborrebandet samt hantlarna (29 kronor) fanns hos COOP och kostade tillsammans ca: 50 kronor. Hanteln är ca: 2,5 cm tjock, dvs. höjdskillnad för bakre delen av iPaden.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2010-12-20 19:06

Jag beställde ett härifrån;

Cases and Covers: IC-1000BK - Leather iPad® cover / case | By Cyber Acoustics

Tyckte att fastsättningen av paddan var klockren. Att den är dessutom är gjord av läder är u bara ett plus. Handlovsremmen verkar vara praktisk.

Ursprungligen av Jeppe_E:

Jag beställde ett härifrån;

Cases and Covers: IC-1000BK - Leather iPad® cover / case | By Cyber Acoustics

Tyckte att fastsättningen av paddan var klockren. Att den är dessutom är gjord av läder är u bara ett plus. Handlovsremmen verkar vara praktisk.

Jag är sugen på ett fodral som man kan ha på samtidigt som man laddar ipaden med dockan. Tror du att denna funkar? Kontakten verkar vara rätt åtkomlig.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-12-20 21:16

Själv köpte jag ett grått Macally Bookstand, vad tycker ni om det? Själv är jag väldigt nöjd, hyfsat slimmat.

YouTube - Macally BookStand iPad Case Review

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-12-23 18:47

Jag köpte Apples fodral efter att testat flera och jag fattar inte varför jag inte köpte det på engång. Fodralet tar typ ingen plats iPaden känns smidig och sen är det grymt bra att få en bra vinkel att ha när man skriver.

Ursprungligen av _mattis:

Jag köpte Apples fodral efter att testat flera och jag fattar inte varför jag inte köpte det på engång. Fodralet tar typ ingen plats iPaden känns smidig och sen är det grymt bra att få en bra vinkel att ha när man skriver.

Yup!

Ursprungligen av _mattis:

Jag köpte Apples fodral efter att testat flera och jag fattar inte varför jag inte köpte det på engång. Fodralet tar typ ingen plats iPaden känns smidig och sen är det grymt bra att få en bra vinkel att ha när man skriver.

Ja, vare sig man väljer Apples fodral eller något annat liknande så borde varje iPad-ägare ha ett flipfodral. Det är så ohyggligt mycket smidigare att använda iPaden då.

1
Bevaka tråden