Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Visar utropstecken i visningsläge

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej på er! Har fått lite trubbel med iPhoto. När jag markerar en bild och trycker mellanslag för att förstora den så blir bilden större i under en sekund, sedan dyker ett stort utropstecken upp istället för bilden. Vad tror ni detta beror på?
En annan fråga:
När jag importerar bilder från min digitalkamera direkt till iPhoto, så blir inte varje bild en egen fil, right? De lagras i iPhoto library filen? Låt säga nu att det blir fel på library-filen (vilket jag fruktar har hänt nu i och med att det dyker upp ett utropstecken), då e bilderna förlorade om det inte finns backup eller importeras de som enskilda filer någonstans på hårddisken?

Har fortfarande alla bilder kvar på kameran, men vill ju veta om jag fortsättningsvis vågar importera bilderna direkt till iPhoto eller om jag ska lägga över dem "manuellt" i finder innan jag importerar dem.

Kan maintenance-program röra till det i iPhotos bibliotek?

  • Medlem
  • Lomma
  • 2010-12-18 13:22

Jag har samma problem men tyvärr ingen lösning. Thumbnails visas i iPhoto, men när man ska öppna filen visas ett stort utropstecken. Detta gäller endast ett fåtal bilder och de har alla det gemensamt att de redigerats i Photoshop Elements 8. Filen sparas i Elements (ej Spara som). Den redigerade filen kan inte visas, men originalet fungerar fint.

Jag hittar bilden via Finder och kan öppna den och allt ser bra ut. När jag försöker importera in den i iPhoto biblioteket igen går det inte eftersom filen redan finns... Snacka om Moment 22. För mig uppstod detta problem efter uppgraderingen till iPhoto 9.

Hittar du dina filer i Finder?

Kan någon sprida lite ljus över detta så vore jag väldigt tacksam.

Nej, jag hittar inte mina filer i finder. Alla bilder man importerar direkt till iPhoto tycks lägga sig i filen "iPhoto Library" i vilken inte går att öppna i finder utan bara genom iPhoto. Jäkla tur att jag inte tagit bort bilderna från kameran än, känns som om det varit kört då s:

  • Medlem
  • Lomma
  • 2010-12-19 12:49

Du kan se filerna i iPhoto Library i Finder. Apple har bara gömt dem.

I Finder: Markera "iPhoto Library" och högerklicka. Välj "Visa paketets innehåll". Där ligger alla fotofiler som importerats till iPhoto. Prova även att söka efter filen i spotlight.

I mitt fall finns filerna, men de visas inte i iPhoto, vilket i sig är mycket irriterande.

1
Bevaka tråden