Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kernel panic och mailkonton raderade.

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fick en kernal panic idag. När jag startade om var alla mailkonton borta. (Fyra stycken) Mobileme fanns kvar. datorn uppför sig konstigt, badbollar och hackig internetuppkoppling. Kollade systemverktyg, Slutet av den långa listan på felmeddelanden ser ut såhär.

Vad har hänt och vad gör jag nu?

testade reparera skivan. Men den vill att jag startar från en annan skiva. Verkar allvarligt.

Du kan självklart inte reparera en skiva med aktivt system. Starta om från Mac OS X-DVD och reparera med skivkontroll.

  • Medlem
  • Söderköping
  • 2010-12-18 14:27

Om du kollar i mappen "Användare"(som ligger i samma nivå som "Program och "System"), har du en mapp där med ditt gamla användarkonto? Kolla om du hittar dokument eller musik som du saknar när du loggar in nu efter kraschen i den mappen i så fall. Försökte du byta namn på ditt "hus" (konto) när du fick k.panic?
Vill veta innan jag skriver mer.

Senast redigerat 2010-12-18 15:03
Ursprungligen av SKD:

Om du kollar i mappen "Användare"(som ligger i samma nivå som "Program och "System"), har du en mapp där med ditt gamla användarkonto? Kolla om du hittar dokument eller musik som du saknar när du loggar in nu efter kraschen i den mappen i så fall. Försökte du byta namn på ditt "hus" (konto) när du fick k.panic?
Vill veta innan jag skriver mer.

Jag läste mina mail när jag fick kernal panic. Hittar inte något gammalt användarkonto i mappen användare.

  • Medlem
  • Söderköping
  • 2010-12-19 18:54

Ok. Kolla i huset/bilbliotek/mail , hur stor är den mappen?
Om den innehåller dina förlorade mailkonton, försök att importera kontona in i Apple Mail igen.

nu har jag formaterat om hårddisken, återskapat från Timemachine och får meddelandet att hårddisken är OK när jag kör skivverktyg. I huset/bibliotek/mail hittar jag brevlådor från mina konton som jag kan importera, själva kontot återskapas dock inte. Konstaterar att jag troligen inte förlorat någon viktig info, men att det är en del jobb kvar att manuellt skapa kontona i mail. Tack för hjälp.

1
Bevaka tråden