Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya videofunktionen

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-12-16 09:24

Jag såg att Björnström meddelade om att det nu fanns en videofunktion att används när msn postar länkar till videor på t ex youtube (se tråden http://www.99.se/allt-om-mac/283150-traden-om-apple-relaterade-filmer-fran-youtube.html). Dock finns det ett stort dilemma med detta, den fungerar inte alls med iOS-devices, då dessa bra nog inte stödjer fanstyget Flash.

Som sagt, ett problem som bör belysas.

Fungerar detta i iPad? Jag gick via YouTube:s HTML5 sida...

Fungerar inte..

Test!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-12-16 10:45

Ser inget på min iPad.

Ni behöver inte citera med videolänken när ni svarar. Det känns lite onödigt att ha samma video flera gånger i tråden. Jag har nu tagit bort citat med videolänk från två inlägg.

/Mod

För tydlighetens skull kan nämnas att det inte heller fungerar i OS X om Flash inte är installerat. Jag ser alltså inte några videos, trots att Björnström gick via HTML5-sidan.

Det verkar vara så att man måste gå till Youtube:s hemsida och kryssa i en ruta om man vill att filmerna ska ses i HTML5?
YouTube - Broadcast Yourself.

"Testversion av HTML5" längst ner...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-12-16 11:14

Gjorde ingen skillnad att gå med i testversionen av HTML5 på varken iPhone4 4.1 eller iPad 4.2.1

Firefox behöver uppgraderas till 4.0-betan

... och ej heller med OS X. Kör HTML5-versionen på YT, och ser som sagt inte några videos. Däremot laddas en fil ner varje gång jag går in i denna tråden med det kryptiska namnet "JW5meKfy3fY". Vad kan det vara?

Kör OS X 10.6.5, och Safari.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-12-16 11:54

Får också den där filen. Windows XP och Firefox 3.6.13 (jobbet)

1
Bevaka tråden