Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook Pro 13tum 2.4GHz som mediaspelare

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2010-12-14 22:54

Jag vill både äta kakan och ha den kvar, dvs en liten bärbar för surf/kontorsarbete på resande fot (vilket är sällan) och en dator att koppla till projektorn/surroundsystem och kolla på film via Plex.
Måste tillägga att jag har en iMac i7 på skrivbordet för vanligt arbete.

Duger en 13tums Macbook Pro, billigaste utförandet för att köra HD-film över trådat nätverk?
Funkar fjärren från iMacen? Surroundljud ut från datorn?
Gör jag en dundertabbe?

Jag har egentligen råd med både en Mini och en MBP, men det verkar ju onödigt att äga 3 Macar, när jag bara använder en åt gången.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-12-15 08:28

Ska inte vara något problem i mina ögon. Jag har en Mac Mini med 2,53 gHz Dual Core processor, 4 gb RAM, Nvidia Geforce 9400. Denna använder jag som mediacenter och ar både haft streaming från en timecapsule trådlöst, trådat och via en extern HDD. Alla alternativen har fungerat som ett schmeck. (Har en 100 mbit/s-lina.)

Eftersom specen för din dator är snarlik min så ser jag inget problem för dig överhuvudtaget.

Annars är det ju bara att testa och se

  • Medlem
  • 2010-12-15 21:44

Jag kör lite Plex + iTunes på min MB 2,4GHz, 4GB RAM och 9400M grafik. Inga problem med 1080P på den. Så det ska fungera.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2011-01-12 22:10

Vad jag har förstått så fungerar min Apple Remote 2gen med MBP, men var sitter IR sensorn? Kan man ha locket nedfällt och använda fjärren?

  • Medlem
  • Täby
  • 2011-01-12 22:37

Fungerar alldeles utmärkt. Jag har min MBP till just detta och kör 1080p utan problem, t.o.m. över trådlöst nätverk från servern till MBP via Plex.

IR-Sensorn sitter på framsidan till höger så det bör inte vara några problem med att köra locket nedfällt om datorn inte blir för varm.

1
Bevaka tråden