Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MobileMe stänger för underhåll…

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-12-14 18:19

Apple meddelar på sina supportsidor för MobileMe att tjänsten kommer att vara nere för underhåll i morgon onsdag 15/12 mellan kl. 06.00 - 07.00. (12/14/2010 22:00-23:00 PT).

Under denna tid kommer man inte kunna ansluta till mobile.me/account eller kunna synkronisera sina enheter mot MobileMe.

Spännande…

- Torkel

Ja väldigt spännande med system som måste tas ner för underhåll.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-12-14 19:17
Ursprungligen av keptang:

Ja väldigt spännande med system som måste tas ner för underhåll.

keptang,

Kanske just därför…i fallet med MM…!!

Att AppleStore går ner så fort Apple ska rätta ett stavfel är vi ju vana vid…men inte MobileMe vad jag kan minnas mig…

Vi får se i morgon förmiddag vad Apple har haft för sig,

- Torkel

Vilken julklapp, och lite oväntat tidigt också, jag smäller av...

  • Avstängd
  • International user
  • 2010-12-14 18:40

Jag skulle gissa att det händer något med Mobile Me. Jag skulle ha förnyat mitt konto i slutet av november men fick en gratis månad extra. Det har inte hänt förut. Så något är på gång.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-12-14 18:54

Så nu har man något nytt att vänta på då

Njae, jag tycker att det är ganska dåligt av Apple att ha en molntjänst som måste tas ner för underhåll.
Oavsett om det gäller ett stavfel eller en uppgradering.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-12-14 19:23

Jag håller med dig i princip…men endast Apple vet vad som är i görningen…och de gör väl bedömningen att de inte vill ha några inloggade under tiden uppdatering sker.

Om avbrottet var motiverat får vi väl debattera vidare i morgon,

- Torkel

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-12-14 19:30
Ursprungligen av keptang:

Njae, jag tycker att det är ganska dåligt av Apple att ha en molntjänst som måste tas ner för underhåll.
Oavsett om det gäller ett stavfel eller en uppgradering.

Med tanke på hur sällan det händer att mobileme är avstängt för underhåll så tror jag inte att dom måste stänga för underhåll. Dom stänger nog för att det är något kritiskt som skall göras och med tanke på all data som skyfflas genom MM så är det nog bra att göra så här så att det inte försvinner data.

Hmm, det ser ut som om snötyngda moln är på väg in över oss.. Hoppas det blir lite bättre sprutt i iDisk.

Blev det någon skillnad eller? Jag har inte märkt något, men jag har inte hunnit testa iDisk ännu.

1
Bevaka tråden