Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kombinationsfel Time Capsule.

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-12-09 21:08

Tjena!

Har stött på ett enormt enerverande problem. Har haft problem med internetuppkopplingen mer eller mindre hela dagen idag. Det började med att Safari och Firefox inte kommer åt hemsidorna alternativt att de står och laddar under en längre period innan sidan öppnas. Någon som har en tanke om det?

Nästa problem är tudelat, min Time Capsule har tappat bort flera alternativ för radioläge, bland annat det för 802.11n 5 gHz 802.11n 2,4 gHz. Det jag är intresserad av att komma åt. Sedan har jag en Airport express som numera inte hittas av, den står och tuggar med orange lampa blinkandes och jag hittar inte av den via airportverktyg. Någon som har en tanke på vad som gått snett?

Sedan en fundering, vad gör det om man inte kör alternativet "breda kanaler" under trådlösa nätveksalternativ?
Ska prova att avhjälpa det med en ominstallation med skivorna.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-12-10 09:12

Nu har jag iaf löst safariproblemet. Men står fortfarande inför problematiken att mina alternativ är kraftigt reducerade i fördelningen i radioläge samt att min airport express bara blinkar och dyker inte upp i airportverktyg.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-12-10 11:53

den har bara två alternativ nu, 802.11 a/n - 802.11b/g/n samt 802.11a - 802.11 b/g. För att utöka informationen om fallet.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-12-11 16:39

Jag får leta svaret i ett annat forum som det verkar

Ursprungligen av livi:

den har bara två alternativ nu, 802.11 a/n - 802.11b/g/n samt 802.11a - 802.11 b/g. För att utöka informationen om fallet.

Håll ner alternativknappen när du klickar på denna inställning. Det ska komma fram fler kombinationer då.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-12-11 20:43

Du det hade jag aldrig kunnat gissa överhuvudtaget. Jag tackar och bockar å ödmjukast. (det fungerade om det inte framgick)

1
Bevaka tråden