Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Står Apple fortfarande för Flash uppdateringar i OS X?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-12-03 20:56

Blev osäker på vad som har sagts om detta. Är det någon som vet, skickar Apple med Flash uppdateringar tillsammans med os uppdateringar fortfarande eller skall man själv kolla läget med Adobe med jämna mellanrum?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-12-09 20:33

Berätta gärna i vilka uppdateringar för Mac OS X som Apple skickade med Adobe Flash? Kanske en KB-artikel eller liknande? Jag trodde nämligen bara att den kommen i i grundinstallationen och sedan fick man sköta resten själv.

Ursprungligen av frazze:

Berätta gärna i vilka uppdateringar för Mac OS X som Apple skickade med Adobe Flash? Kanske en KB-artikel eller liknande? Jag trodde nämligen bara att den kommen i i grundinstallationen och sedan fick man sköta resten själv.

Uppdaterad flash player ingick ofta i Apples säkerhetsuppdateringar för OS X (t.ex. denna). Vet ej om de har slutat med det men jag antar det med tanke på Apples nya inställning till Flash i allmänhet.

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2010-12-10 00:14

Är rätt säker på att man får sköta det själv nu... flash kommer ju ex inte förinstallerat på nya macbook air.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-12-10 08:29

Jo men flash brukar vara med, speciellt i säkerhetsuppdateringar om jag inte missminner mig. Eftersom man inte sagt explicit att man skall sluta med detta och ingen har nämnt det här så hoppas jag att man även nu skickar med Flash och fortsätter med detta så länge som det ingår i grundinstallationen av os X. Detta är enligt mig det bästa att göra med tanke på att många användare riskerar att annars komma efter och inte köra den senaste (säkraste) versionen, hur skall man veta om man inte har den senaste? Hur kollar man ens upp detta enkelt? Meckigt och inte speciellt Apple likt.

Anledningen att jag frågar är att det har varit olika "liknande" saker på tapeten nyligen som t.ex macbook air och att man kommer att släppa Java utvecklingen internt till fördel för OpenJDK. Detta gjorde att jag funderade på vad, eller rättare sagt om något har sagts om detta officiellt.

Nej - helt och hållet genom Adobe.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-12-10 09:09

Jag tror Apple fixar fortfarande Flash player men endast om en äldre version är installerad.
About the security content of Mac OS X v10.6.5 and Security Update 2010-007

Jag tror det kommer att ändras när 10.7 släpps förmodligen utan Flash player.

//Rob

Jag kan inte hitta något officiellt om Apple ska sluta uppdatera Flash Player för de maskiner som levererats med Flash. Förmodligen kommer de fortsätta med det men det garanterar nog inte att man har den senaste, bara en version som täpper till aktuella säkerhetsproblem. Om man vill ha senaste Flash är det bättre att hämta från Adobe än att vänta på nästa uppdatering från Apple.

1
Bevaka tråden