Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Aftonbladet släpper Sportbladet för iPad

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Funkar riktigt bra, med extra innehåll (såsom videos osv..), och gratis!

En av 4 dagstidningar har alltså gjort det rätt hittills, inte hela AB's tidning, men hela Sportbladet gratis varje morgon, trevligt.

Menar inte att alla dagstidningar ska finnas gratis till iPad, men rimliga priser kan man begära åtminstone.

  • Medlem
  • 2010-12-08 11:52
Ursprungligen av ;:

Inte ens om jag fick betalt skulle jag den "tidningen".

Ursprungligen av reze:

Inte ens om jag fick betalt skulle jag den "tidningen".

+1.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-12-08 20:04
Ursprungligen av reze:

Inte ens om jag fick betalt skulle jag den "tidningen".

+100000000000

Ursprungligen av ;:

Det var väl inte speciellt tillförande till en diskussion kanske.

"Kommentera: Gör Aftonbladet helrätt genom att introducera tidningen gratis? Vågar vi tro att det här blir den mest lästa/nedladdade tidningen i December?"

Ursprungligen av keptang:

Det var väl inte speciellt tillförande till en diskussion kanske.

"Kommentera: Gör Aftonbladet helrätt genom att introducera tidningen gratis? Vågar vi tro att det här blir den mest lästa/nedladdade tidningen i December?"

Haha - hur skulle jag skrivit? Andemeningen var: Gör Aftonbladet rätt genom att lansera tidningen gratis under en startperiod?

Ursprungligen av Björnström:

Haha - hur skulle jag skrivit? Andemeningen var: Gör Aftonbladet rätt genom att lansera tidningen gratis under en startperiod?

Det var dom 2 inläggen ovan mitt jag syftade på.
Glömde att citera möjligen..

  • Medlem
  • International user
  • 2010-12-08 14:01

Känns det inte lite som om de inte vågat gå hela vägen? Jag menar, det kör ett mellanting mellan pdf och ett nytt format. Det nya formatet är inte perfekt. Jag föredrar tex att utnyttja hela skärmen när jag läser en artikel, inte bara en smal bit till höger. Tycker faktiskt att DN+ är klart bättre.

Sen är det klart att de gör rätt som har tidningen gratis under en startperiod. Alltid krokar de fast någon.

Ursprungligen av ;:

Smutsig sportjournalistik, men bra app. Kommer antagligen skratta åt den här om 3-4 månader, men just nu tillfredsställer den mig och säkert flera andra

Ursprungligen av ;:

Kul att ni gillar appen! Till skillnad från övriga svenska aktörer på svenska marknaden bygger vår app inte på något färdigt publiceringsramverk. Vi har byggt från scratch, dels för att vara fria och dels för att kunna anpassa produkten helt efter målgruppens önskemål. Konstruktiva förbättringsförslag mottas därför tacksamt!

/M

Ursprungligen av Martin Belak:

Kul att ni gillar appen! Till skillnad från övriga svenska aktörer på svenska marknaden bygger vår app inte på något färdigt publiceringsramverk. Vi har byggt från scratch, dels för att vara fria och dels för att kunna anpassa produkten helt efter målgruppens önskemål. Konstruktiva förbättringsförslag mottas därför tacksamt!

/M

Kul att se dig på 99mac Belak!

1
Bevaka tråden