Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bra, snygg skärm under 53 cm

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Umeå
  • 2010-12-07 17:26

Hej!
Jag söker en trevlig skärm med bästa lämpliga anslutningar för en MBA 11" och en MBP 15", både sen 2010-modell. Det knasiga är att jag måste begränsa mig till max 53 cm i bredd för att den ska få plats i mitt skrivbord.

Antar att displayport är lämpligt att ha, och i så fall verkar det vara Dells P2211H som prisjakt föreslår.
Dell Professional P2211H - Hitta lgsta pris, omdmen och information om TFT-skrmar

Någon erfarenhet av den eller andra förslag? Jag gör ljudrelaterade jobb och skriver, så färgåtergivning är inte superviktigt faktiskt. Jag skulle gärna ha köpt en Appleskärm bara för att få magsafekontakt inbyggd men 27" är lite för brett för mitt skrivbord...

  • Medlem
  • Värnamo
  • 2010-12-07 21:02

Dell har ett gott rykte som bildskärmstillverkare för normalt bruk, med bra vettig kvalitet på panelerna och bra design. Ska du använda skärmen mycket, så skulle jag dock rekommendera att du går upp en klass, till deras Ultrasharp-serie, till exempel en U2211H. IPS-panelen blir bättre för ögonen i längden.

Tänk på att du troligen får köpa mini-DP->DP-kabeln separat, jag tror inte att den följer med skärmen.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2010-12-07 21:18

Ok, tack för rekommendationen! Den har inte LED-belysning dock utan vanligt lysrör, är det ändå värt det för att få IPS-panel?

  • Medlem
  • Värnamo
  • 2010-12-07 21:32

I alla fall för mig så skulle det vara det.

1
Bevaka tråden