Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skall jag slå till

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Upplands Väsby
  • 2003-06-04 21:16

Har blivit erbjuden att köpa en G4 burk för 1000:-, tyvärr så vet jag inte mer än att det är en G4, men även om det är den första G4 som kom så undrar jag om det är värt det.

Daniel

  • Oregistrerad
  • 2003-06-04 21:33

Vet inte hur kass den skulel vara för att inte vara värd det
Men köp inte stöldgods... Snälla...

  • Medlem
  • Upplands Väsby
  • 2003-06-04 21:40

Den kommer från ett företag som skall byta ut sin maskinpark, skulle inte få för mig att köpa stöldgods

Jag tycker det låter som ett väldigt bra erbjudande. Här är en länk till en nyttig sida om man undrar över äldre Macar.

http://www.apple-history.com/

Vad jag kan se så verkar de äldsta och långsammaste G4-burkarna ha en processor på 350 mhz.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-06-04 23:23

för tusen spänn så kvittar det nästan vilken konfig det är... Slå till!

köp köp köp !!!!!!!

Köp... om du får kvitto.

Ciryon

Kolla om det finns nån mer till mig

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-06-05 01:02

...och till mig!!!:p

...å mig!...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-05 08:34

Bara skalet är värt tusen spänn. Så finns det någon defekt G4 där så är jag med och lättar dom på prylar också

  • Medlem
  • Upplands Väsby
  • 2003-06-05 09:05

jag skall hålla ögonen öppna, eller rättare sagt kompisen som jobbar åt dem får kolla.

Får hem den till helgen, skall bli skönt att byta ut den gamla G3:an jag har som stationär, sitter dock mest framför iBooken dock. Men flickvännen och hennes son måste ju ha något. Kan ju alltid byta ut Compaqen jag gav till honom mot G3:an.

  • Medlem
  • 2003-06-05 16:10
Citat:

Skrevs ursprungligen av macdek
jag skall hålla ögonen öppna, eller rättare sagt kompisen som jobbar åt dem får kolla.

Får hem den till helgen, skall bli skönt att byta ut den gamla G3:an jag har som stationär, sitter dock mest framför iBooken dock. Men flickvännen och hennes son måste ju ha något. Kan ju alltid byta ut Compaqen jag gav till honom mot G3:an.

Klart att grabben ska ha en mac!:D

  • Medlem
  • Oslo
  • 2003-06-05 22:53

Min G3 desktop 300MHz krraschade i går "Moderkortet" så om det finns några fler så snälla hör av dig!

  • Medlem
  • Upplands Väsby
  • 2003-06-06 22:11

Nu har jag fått hem G4an, den har en propp på 466 Mhz 512 ram, ati rage128pro 16Mb, 30 GB HD, CD-RW och gigabit ethernet, 1000 kr, anser det som ett fruktansvärt bra kap.

japp, det var ju ett otroligt bra köp, det är bara att säga grattis !!!!!

M

Ett löjligt bra kap! Som jämförelse kan jag säga att jag sålde en iMac G3 på 233 mhz för 1 800 kr här om dagen, och då lade jag priset lägre än vad man brukar få ut för den modellen för att jag var i desperat behov av pengar innan semestern.

Den stora skillnaden är ju att datorn du har köpt borde kunna hantera OS X väldigt väl, medan alla försök att köra det på en gammal iMac borde ge jättesega resultat. OS X vill ju ha minst 16 MB grafikminne för att quartz extreme ska snabba upp operativet.

Jag gissar på att den dator du har köpt är värd omkring 4000 kr eller mer, utan att ha kollat upp vad den faktiskt säljs för.

Grattis!

  • Medlem
  • Upplands Väsby
  • 2003-06-06 23:34

tack allihopa för era kommentarer och tips. Har nyligen lagt in osx och det flyter på väldigt bra, faktiskt bättre än på min iBook 800 trots att det mesta är bättre i den. Jag är väldigt nöjd med köpet, tyvärr så har företaget inga fler macar, han som äger stället har ingen koll på vad saker å ting är värda, med tanke på att han för ca 6 mån sedan ville ha 2000 för en beige G3. Kanske är det Bill Gates som driver företaget.

Citat:

Skrevs ursprungligen av macdek
Nu har jag fått hem G4an, den har en propp på 466 Mhz 512 ram, ati rage128pro 16Mb, 30 GB HD, CD-RW och gigabit ethernet, 1000 kr, anser det som ett fruktansvärt bra kap.

Grattis!

1
Bevaka tråden