Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dropbox 1.0 Release Candidate får selektiv synkning

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Dropbox kommer snart i version 1.0 och här finns deras Release Candidate för den som vill vara först. Äntligen kan man välja vilka mappar man vill synka (ibland vill man inte ha allt på alla datorer..)

Citat:

Here's what has been fixed since 0.8.114:

v1.0.0:
* Stop the Dropbox location changer widget from jumping all over the place in the tour.
* Fixed case where the Dropbox preferences window wouldn't always become active when clicked from the menu bar on Mac OS X versions before Snow Leopard.
* New "Easy Relink" dialog in the tour. Now when you link with the same account as a previous installation you will be greeted with a fast path to configuring Dropbox. This retains your Dropbox location setting as well as your selective sync settings.
* Selective sync is optimized to finish *a lot* quicker when changing settings during initial sync.
* The Dropbox tour is now more careful about merging your dropbox with a previous installation.
* Better handling of folders which names like ".dropbox" or "Desktop.ini", having folders with these names could cause Dropbox to spin in some syncing situations.
* Dropbox will now be more aggressive about making sure to not add duplicate entries to the Finder sidebar.
* Fix random bug that would prevent preferences to show up when you opened it for the first time at a rare point on Windows.
* Don't enable Growl notifications for all compatible apps if you didn't have Growl installed before installing Dropbox.
* "Move Dropbox" was broken in some cases on Windows, now should be a lot better.
* Fix the context menu not showing up sometimes on Mac OS X versions before Snow Leopard.

Ladda ner direkt här:
http://dl-web.dropbox.com/u/17/Dropbox%201.0.0.dmg

  • Medlem
  • Harestad
  • 2010-12-06 22:17

Värt att nämna:

Citat:

Edit:We have found a bug when upgrading from 0.7.110 to 1.0.0 on OSX and Linux. Please do not install this version if you are currently running 0.7.110 and are on those platforms.

Ursprungligen av Ree_Tab:

Värt att nämna:

Upptäckte just att 0.7.110 är den senast släppta för Mac - med andra ord: uppdatera inte till Dropbox Release Candidate...

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-12-17 09:05

Vet man hur det är nu när 1.0 officiellt är släppt?
The Dropbox Blog » Blog Archive » Dropbox hits 1.0!

Edit: Såg att versionen man kan ladda ner till mac var 1.0.10, dags att prova då min klient inte har autouppdaterat än

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-12-17 10:01
Ursprungligen av Drakfot:

Vet man hur det är nu när 1.0 officiellt är släppt?
The Dropbox Blog » Blog Archive » Dropbox hits 1.0!

Edit: Såg att versionen man kan ladda ner till mac var 1.0.10, dags att prova då min klient inte har autouppdaterat än

Verkar fungera som det skall än så länge iaf.

Ursprungligen av Björnström:

Dropbox kommer snart i version 1.0 och här finns deras Release Candidate för den som vill vara först. Äntligen kan man välja vilka mappar man vill synka (ibland vill man inte ha allt på alla datorer..)

Inte för jag vill var den (eller vem lurar jag, det är precis vad jag vill), men Selective Sync har man kunnat testat sedan i maj, se min tråd här: Dropbox får "Selective Sync"

Det blev en himla aktivitet när jag uppdaterade till 1.0.10 på två datorer:

You edited 20479 files.

No, I did not.

  • Oregistrerad
  • 2010-12-17 16:24

Har helt missat den här tråden.

Selektiv sync kommer rädda många hårddiskar. Jag vill bara synca vissa saker till molnet (så jag kan ladda ner dom därifrån då jag behöver) exempelvis har jag en backup exec backup där på 50 Gigabyte som känns mindre intressant att synca till min bärbara med SSD...... woho!

Någon som fått problem vid uppdateringen?
Skulle gärna uppdatera nu men har inte tid för problem och ominstallationer såhär före jul

Ursprungligen av macwitty:

Någon som fått problem vid uppdateringen?
Skulle gärna uppdatera nu men har inte tid för problem och ominstallationer såhär före jul

Jag väntar också

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-12-21 14:46
Ursprungligen av macwitty:

Någon som fått problem vid uppdateringen?
Skulle gärna uppdatera nu men har inte tid för problem och ominstallationer såhär före jul

Inga problem för min del än heller, kör på Linux samt MacOSX och iPhone.

Ursprungligen av macwitty:

Någon som fått problem vid uppdateringen?
Skulle gärna uppdatera nu men har inte tid för problem och ominstallationer såhär före jul

Inga problem annat än att jag fick ett antal "conflicting copy"-filer (drygt 30 st). Det var främst bilder och liknande som jag skapat på ena datorn och när de synkats över med Dropbox tidigare bara kommit över som datadel (0.7.x stödjer inte resursdelar och andra metadata). Så på den andra datorn fanns en kopia som var mindre och som Dropbox hade givit namnet "conflicting copy" så jag enkelt kunde hitta den. Jag gick igenom alla manuellt och det slutade med att jag i samtliga fall slängde konfliktkopian.

Generellt sett tror jag Dropbox är ytterst vältestat. De hade 0.8.x (som sen blev 1.0) ute som publik beta i evigheter. Ta t.ex. det här med Selective Sync, det kom ju redan i maj.

Nej, inga problem efter uppdateringen.

Har visserligen inte testat den selektiva synkningen ännu, men hittills inga problem med nya versionen.

Kör både i Windows Vista, Snow Leopard och iPhone.

Jag har nu uppdaterat och det funkade bra på både 10.5 och 10.6.

1
Bevaka tråden