Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

TV: Böda Camping på Kanal 5

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag gick gymnasiet i Kalmar så jag har nära anknytning till Öland och har spenderat många somrar där. Programmet "Böda Camping" som går ikväll 20.00 på Kanal 5 gör mig mållös varenda vecka - har blivit en liten hemlig favorit.

Känns som att kolla på Aliens typ

Trash-TV.

Vem orkar (Böda, Ullared, Paradise Hotel, Bortskämda ungarna etc)

Bara en massa äckliga folk att reta sig på.

En dokumentär om vad som händer på en camping skulle definitivt kunna vara sevärd, men det trista här är att programmakarna ska skriva oss på näsan hur hur töntiga de medverkande är med musik och klippning. Det är nedvärderande både mot de som är med och de som tittar.

Ursprungligen av Mutant:

En dokumentär om vad som händer på en camping skulle definitivt kunna vara sevärd, men det trista här är att programmakarna ska skriva oss på näsan hur hur töntiga de medverkande är med musik och klippning. Det är nedvärderande både mot de som är med och de som tittar.

Ja, se svettiga feta människor i rosa shorts och flip-flops utan ngn som helst bildning häva ur sig trivialiteteter på en campingplats?
Jag ser hellre en stillbildserie i svartvitt om livet i Gävle för hundra år sedan.

Det görs till "idiot-TV" i och med att det skall vara "folkligt".

Ser nästan uteslutade dokumentärer på TV/Internet (Discovery Channel).

Nä, inget Böda för mig. En spännande 3-timmars dokumentär om myror och termiters sovvanor vore däremot inte helt fel.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-12-07 12:50

Och efter det här programmet så vågar man ju inte skaffa sig en husvagn. Man vill ju inte bli förknippad med dylikt folk.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-12-07 13:00

Jag tittar också på Böda Camping ibland. I smyg. Blir lite smått fascinerad av alla dumheter,

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2010-12-07 13:20

Jag tycker det verkar rätt mysigt. Men jag får inte in frun i en husvagn. Det är hotell med så många stjärnor som möjligt som gäller där. Själv drömmer jag om att göra en festivalsommar i Sverige med husvagn - till skillnad från frun har jag lite bohemeri i mig.

Såg avsnitt 5 igår i sängen på iPhonen. Visst, jag såg hela. Men det lockade absolut inte mig att se de övriga avsnitten. 5:an kan sända bra program, ser tex på Arge Snickaren, Roomservice och det mesta som Filip och Fredrik gör. Och kommer nog fortsätta med det, men Böda får klara sig utan mig. Ett plus var ju att man slapp reklamen i iPhone appen .

Tycker man blir lite rädd, att trycka upp t-shirts för att komma upp i en viss rang hur bra man presterat osv..
Att även döpa och skapa egna gator...

Sektvarning, eller åtminstone är det vinklat lite åt det hållet..
Man vet ju själv hur uttittad man bli när man drar upp sitt orange-röda tält från 70 talet.
Utan staket och utan växter är man en outsider!

  • Medlem
  • Hjo
  • 2010-12-07 21:37

Undrar om dom vet hur mycket dom lägger ner på dygnshyra, inköp av husvagn m m...
man får ett stort antal hotellnätter för dom pengarna, frukosten färdig, obegränsad duschtid, alla bekvämligheter som eventuellt finns i vagnen får man på ett hotellrum.
Visserligen träffar man inte på så många i overall när man öppnar dörren, men det får man ta...mer än gärna.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2010-12-08 12:58
Ursprungligen av Hjopek:

Undrar om dom vet hur mycket dom lägger ner på dygnshyra, inköp av husvagn m m...
man får ett stort antal hotellnätter för dom pengarna, frukosten färdig, obegränsad duschtid, alla bekvämligheter som eventuellt finns i vagnen får man på ett hotellrum.
Visserligen träffar man inte på så många i overall när man öppnar dörren, men det får man ta...mer än gärna.

Vanliga frågor.

Av någon anledning ställs sådana frågor inte till båtägare som har kärror i 3-5 milj klassen. För hundra år sedan var det överklassen som åkte droskor på vägarna och underklassen som var på sjön...

Ursprungligen av planB:

Vanliga frågor.

Av någon anledning ställs sådana frågor inte till båtägare som har kärror i 3-5 milj klassen. För hundra år sedan var det överklassen som åkte droskor på vägarna och underklassen som var på sjön...

Precis, vet inte hur många ggr jag fått försvara 100 000:- motorcykel inför ngn som haft en båt upplagd bakom huset vintertid, antagligen värd det 20-dubbla....

"hur fan kan du köpa en data för 15-20 lök" (Killen som äger 8 gitarrer, Gibson, Fender, Hagström etc)
"BMW, de gör ju gördyra Motorcyklar ju" (den familjen åker till Thailand två ggr om året - 4 pers till en militärdiktatur i Asien...)

...

Var och en prioriterar efter eget tycke och huvud, jag är dock inte det minsta intresserad av Husvagn. Möjligen en husbil i en vecka - i Kanada eller USA. Fan inte sitta och uggla och grilla ihop med folk på en Camping på Öland eller var det nu ligger.

  • Medlem
  • 2010-12-08 14:10
Ursprungligen av Goflorp:

(den familjen åker till Thailand två ggr om året - 4 pers till en militärdiktatur i Asien...)

När kommer "gilla"-knappen?

1
Bevaka tråden