Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Extra fördröjning i Airfoil

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2010-12-05 11:08

Hej!
Kör sedan några år Airfoil och Airport Express för att köra ut musik från datorn/Spotify i mina stora högtalare.
För ett tag sedan importerade jag all lokal musik från mitt iTunes till Spotify för att styra alla musik därifrån. Som ni säkert vet finns det en lite fördröjning när man kör via Airfoil men när mitt Spotify ska spela en låt som är imorterad från mitt iTunes är fördröjningen flera sekunder (5-6 sekunder) lång innan låten hörs i högtalarna. Det verkar också som Spotify väljer låtar som finns lokalt före låtar som finns på Spotify.
Kan någon hjälpa mig med att:
1. Lösa problemet med den extra fördröjningen?
2. Få bort Spotifys default-inställning att spela lokal musik i första hand.

Som vanligt 1.000 tack.

/stefan

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-12-06 15:01

En fördröjning är där alltid, den kan du nog inte få bort. Dock brukar den endast vara på ca 2-3 sekunder.

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2010-12-06 15:04
Ursprungligen av zinned:

En fördröjning är där alltid, den kan du nog inte få bort. Dock brukar den endast vara på ca 2-3 sekunder.

Tack för svaret men fördröjningen är mycket längre när just låtar från mitt iTunes spelas. Datorns högtalare fungerar direkt men det tar ytterligare fem eller sex sekunder innan ljudet når mina stora högtalare. Det jag funderar över är varför det skiljer så mycket mellan låtar på Spotify och låtar som finns i mitt iTunes.

/stefan

1
Bevaka tråden