Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur når jag en wifi-skrivare direkt från datorn?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-12-01 10:26

Jag har en wifi skrivare. Måste jag koppla in den till en router för att använda denna funktionalitet. Skulle vilja skriva ut direkt till den från datorn.

Jag har ändrat trådens rubrik. Försök alltid sätta en rubrik som tydligt visar vad tråden handlar om.

/Mod

Om du berättar lite mer om ditt nätverk, så blir det mycket lättare att svara på frågorna.

- Hur ansluter datorn till ditt nätverk idag? Trådat eller trådlöst?
- Vilken skrivare handlar det om?
- Vilket operativsystem kör du i datorn?
osv

  • Oregistrerad
  • 2010-12-01 11:29

Kolla i manualen till skrivaren det står ALLTID där hur du ansluter den till datorn, oftast finns det två olika sätt. Ad-Hoc nätverk och via en Accesspunkt.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-12-01 14:01

Var lite otydlig.

Jag sitter vid en dator med 3g modem uppkoppling och vill smidigast skriva ut på en wifi skrivare. Skrivaren heter hl-5280dw brother. Finns ju något som heter internet printing, men förstår inte om jag kan använda det.

Har förstått att jag kan använda ad-hoc, men då måste jag väl koppla ner 3g och aktivera wifi på datorn?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-12-01 15:09
Ursprungligen av paxx:

Jag har en wifi skrivare. Måste jag koppla in den till en router för att använda denna funktionalitet. Skulle vilja skriva ut direkt till den från datorn.

paxx,

Här finner du handboken för nätverksinställningarna till din Brother HL-5280dw

Ett alternativ till att ansluta den via trådlöst eller trådat nätverk är ju att ansluta den via USB… Har du provat det?

Lycka till,

- Torkel

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-12-02 02:53
Ursprungligen av paxx:

Var lite otydlig.

Jag sitter vid en dator med 3g modem uppkoppling och vill smidigast skriva ut på en wifi skrivare. Skrivaren heter hl-5280dw brother. Finns ju något som heter internet printing, men förstår inte om jag kan använda det.

Har förstått att jag kan använda ad-hoc, men då måste jag väl koppla ner 3g och aktivera wifi på datorn?

Nej du kan ha både 3G och WiFi anslutet samtidigt. Ange annat nätverksnummer bara och ingen gateway/routeradress på WiFi.

  • Oregistrerad
  • 2010-12-06 10:46

Det är inga problem att ha alla inställningar på båda nätverkskorten (3g+wifi) samtidigt.

1
Bevaka tråden