Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kontakter i Adium visas först när folk börjar snacka.

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-12-04 16:42

Av någon anledning så är helt plötsligt alla mina facebook-kontakter dolda i kontaktlistan i Adium. Börjar någon snacka med mig så kommer deras namn med i kontaktlistan och ligger kvar till dom loggar ut eller jag startar om Adium. Mina MSN-kontakter ligger dock kvar som vanligt hela tiden.

Det märkliga är att det är lika dant både på jobbet och hemma.. Innan hade jag inte senaste versionen av Adium hemma, men det här problemet fortsatte även efter att jag uppdaterat.

Någon som har nån idé om hur jag får bukt på det här? Störigt att behöva gå in på facebook-sidan för att kolla vilka som är online och för att kunna starta en konversation..

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-12-04 16:57

Jag har inget bra svar på din fråga men kan meddela att jag har samma "problem" grymt störigt..
Har provat olika inställningar men inte hittat någon som får fram kontakterna igen.

Senaste Adium och en iMac 27" mid 2010

Samma problem här, Adium 1.4.1.

Sen nya uppdateringen har jag miljoner (okej, liten överdrift) med förfrågningar från yahoo med okända. Har bara yahoo för en kompis skull och nu börjar jag bli trött på alla förfrågningar från människor jag absolut inte känner. Detta hände inte före uppraderingen, men nu nya förfrågningar flera gånger om dagen.

Lösningen...
FacebookChat

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-12-04 22:57

Tack Breather... det verkar fungera!

CyberPet prova att gå in på menyn Adium -> integritetsinställningar -> välj "alla" under konto och sen under integritetsnivå väljer du "tillåt endas kontakter på kontaktlistan"

Jag hade lite skumma förfrågningar och då stod den på ”tilllåt alla” och efter att jag ändrade så har dom upphört.

Freddie, Jag valde att välja kontot för Yahoo och sedan ställa in "endast kontakter på kontaktlistan" för några av mina vänner försvann om jag gjorde det på alla konton. Skumt!

Tack för hjälpen!!

och det visade sig att om man ställer in ett jabber konto på det viset i iChat så kan man föra facebbok chat i iChat! Me like!!!! tack för den länken, det var klart coolt! (1 Person GILLAR ditt tips) hehehehe...

  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-12-14 08:39

Intressant - la till en ny facebook-vän nu och den syns direkt hela tiden från början (som det skall vara) (har inte testat breathers variant än).

1
Bevaka tråden