Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kända fel/problem/osnyggheter i 99mac v4.0

Tråden skapades och har fått 193 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Vi har jobbat utifrån ett helt färskt nytt "skin" från vBulletin och 99-fierat det så att säga. Men här och var lyser vB:s (rätt fula) skin igen och där har vi fortfarande arbete kvar.

Kända fel/problem/osnyggheter i 99mac v4.0:

  • Nyhetsdelen har inte färdig design.

  • Den bruna navigeringen ska ses över, både innehåll och design.

  • Sajten fungerar risigt i IE, speciellt IE7 faktiskt.

  • Gråa texten på /forum/ ska bli lite mörkare.

  • Forumet är för grått för icke inloggade (tanken med gråa trådar är för inloggade, för att visa gamla trådar utan nytt innehåll).

  • Inställningar, avatarsidan och flera andra liknande sidor är inte stylade ännu.

  • Profilsidorna ser inte kloka ut

  • Länken på logotypen går till /forum/ istället för till startsidan.

  • Det förekommer problem med för kraftig cachning på nyhetsdelen, så kommentarer där visas inte alltid, trots att de sparas och syns från forumet.

  • Några av länkarna i sidfoten är eventuellt fel.

Listan är inte komplett, men detta är de största sakerna vi känner till i dagsläget.

Jag kan lägga till lite fler grejer

  • 99store är nere

  • Annonssystemet är offline

  • Vi har inte verifierat att SMS-betalningar är aktivt ännu

Ser att en fel av mina inlägg är kraftigt radbrutna ("Foveon tar sig rejält" i digitalfoto).

Typ ett ord per rad...

Ursprungligen av Goflorp:

Ser att en fel av mina inlägg är kraftigt radbrutna ("Foveon tar sig rejält" i digitalfoto).

Typ ett ord per rad...

Vilken webbläsare? Ange gärna länk till sidan också. Eller, om du orkar, en skärmbild (kommando-shift-4 så får man en markör och kan ta skärmbild över precis det man vill visa).

Safari i iphone4.

Försöker logga in på praktikplatsen på en efterbliven HP med Windows 7; det går inte logga in öht. Ytterligare ett skäl till att hellre bita av sig benet än att köra Windows. Har för mig det är ett känt problem.

Helvetica är inte så dumt förstås. Men det borde vara någon storlek mindre default, tycker jag.

Eller hur?

Man behöver inte överdriva

och så smileys som inte är så guuula..

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-12-03 14:22
Ursprungligen av Einar Lindgren:

Helvetica är inte så dumt förstås. Men det borde vara någon storlek mindre default, tycker jag.

Håller med, känns någon pixel för stort.

Ursprungligen av Thomaz:

Håller med, känns någon pixel för stort.

Förra gången vi gjorde en större uppdatering ökade vi också någon pixel och fick samma reaktion. Efter en vecka så hade alla vant sig och ingen tänkte på det längre. Låt oss vänta en vecka och sen kör vi en omröstning...lätt fixat om vi känner likadant då.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-12-03 15:00
Ursprungligen av Björnström:

Förra gången vi gjorde en större uppdatering ökade vi också någon pixel och fick samma reaktion. Efter en vecka så hade alla vant sig och ingen tänkte på det längre. Låt oss vänta en vecka och sen kör vi en omröstning...lätt fixat om vi känner likadant då.

Det nya är perfekt för mina trötta ögon

Och jag har flyttat tillbaka till Mariestad enligt 99.

Ursprungligen av Pierre/M-stad:

Och jag har flyttat tillbaka till Mariestad enligt 99.

Det kan vi omöjligen (?) ha ändrat på?

Ursprungligen av Björnström:

Det kan vi omöjligen (?) ha ändrat på?

Tänk om ni kunde, då hade min sambo saknat mig när hon kom hem från jobbet. Jag menar under min profil. Där stod ju Linköping, men när jag skrev mitt första inlägg idag så stod det Mariestad. Men nu är det helt tomt där.

Men går jag in under min profil står det Linköping.. Så det var nog bara en tillfällig bugg.

Alla ni som ser annonser: http://www.99.se/feedback/282842-annonser-visas-supporters.html
Jag jobbar på det - lite struligt när det finns så många olika grupper som inte ska se annonser. Annonssystemet har bara möjlighet att låta EN grupp slippa annonser.

Fixar det på något sätt

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-12-03 13:12
Ursprungligen av Björnström:

Alla ni som ser annonser: http://www.99.se/feedback/282842-annonser-visas-supporters.html
Jag jobbar på det - lite struligt när det finns så många olika grupper som inte ska se annonser. Annonssystemet har bara möjlighet att låta EN grupp slippa annonser.

Fixar det på något sätt

För oss som inte ser annonserna…går det att ersätta dessa med annat innehåll där annonserna skulle ha varit. Som det är nu blir det ju bara en "tom yta"…ex.v. till höger pm 99-loggan. Ser lite öde ut liksom…!?

Undrar,

- Torkel

Ursprungligen av Torkel:

För oss som inte ser annonserna…går det att ersätta dessa med annat innehåll där annonserna skulle ha varit. Som det är nu blir det ju bara en "tom yta"…ex.v. till höger pm 99-loggan. Ser lite öde ut liksom…!?

Undrar,

- Torkel

Vi skulle kunna lägga annonser där - dom passar perfekt i den tomma ytan?

Ursprungligen av Torkel:

För oss som inte ser annonserna…går det att ersätta dessa med annat innehåll där annonserna skulle ha varit. Som det är nu blir det ju bara en "tom yta"…ex.v. till höger pm 99-loggan. Ser lite öde ut liksom…!?

Undrar,

- Torkel

Tycker det är bra jag. Loggan skulle kunna vara lite större möjligen

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-12-03 12:38

Jag ser all reklam... Jag borde inte se någon alls.
Hur är det med supporters och veteraner?

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2010-12-03 12:38

Bra Jobbat! Lite som att få en ny dator och få lära känna den

Jag kan se annonser fastän jag är supporter. Eller faller det under Sheriffens "Annonsystemet är offline"?

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-12-03 12:48

Helt plötsligt dök denna upp och jag kunde inte göra någonting innan jag gått in på profile och tryckt på save (utan att ändra på någontng)

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2010-12-03 12:55
Ursprungligen av kainen:

Helt plötsligt dök denna upp och jag kunde inte göra någonting innan jag gått in på profile och tryckt på save (utan att ändra på någontng)

Fick också upp den när jag logga in.

PS. Men bortsätt från lite barnsjukdomar är siten sjukt snygg... ni har gjort ett grymt jobb

Det är så annorlunda att jag inte ens kan hitta in i forumet :D. Förut låg mina bevakningar i den svarta listen men jag kan inte se dem längre. Har hittat igen bevakningarna men jag kan inte komma ifrån att det känns som om det saknas en himla massa innehåll

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Det är så annorlunda att jag inte ens kan hitta in i forumet :D. Förut låg mina bevakningar i den svarta listen men jag kan inte se dem längre. Har hittat igen bevakningarna men jag kan inte komma ifrån att det känns som om det saknas en himla massa innehåll

Adrian har lagt till det som "hot fix" och fixar tillbaka "Bevakade" i svarta menyraden nu

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Det är så annorlunda att jag inte ens kan hitta in i forumet :D. Förut låg mina bevakningar i den svarta listen men jag kan inte se dem längre. Har hittat igen bevakningarna men jag kan inte komma ifrån att det känns som om det saknas en himla massa innehåll

Nu finns "Bevakningar" i svarta navigeringen. Observera att detta är nästan samma sak som "Hem", hem visar senaste bevakningarna + eventuellt nya PM.

Ursprungligen av Adrian B:

Nu finns "Bevakningar" i svarta navigeringen. Observera att detta är nästan samma sak som "Hem", hem visar senaste bevakningarna + eventuellt nya PM.

Den svarta navigeringen är inte centrerad nu.

Ursprungligen av Hagelin:

Den svarta navigeringen är inte centrerad nu.

Vilken webbläsare använder du? Chrome?

Ursprungligen av Björnström:

Vilken webbläsare använder du? Chrome?

Safari på iPad

  • Oregistrerad
  • 2010-12-03 13:02

Jag fick en "du har inte fyllt i alla inställningar" och det gick inte att göra något som helst på sajten så fort man blev inloggad. Det var en otroligt irriterande upplevelse Efter några minuters klurande så sparade jag helt enkelt min profil (utan att ändra något) och då gick det bra..

Ursprungligen av studiox:

Jag fick en "du har inte fyllt i alla inställningar" och det gick inte att göra något som helst på sajten så fort man blev inloggad. Det var en otroligt irriterande upplevelse Efter några minuters klurande så sparade jag helt enkelt min profil (utan att ändra något) och då gick det bra..

Sorry - det var jag som lade till ett profilfält för "Man / Kvinna" och klickade i fel ruta för "required". Det fanns flera nivåer och nivån "always" innebär att man inte kan göra någonting om inte fältet är ifyllt. Fixat nu

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-12-03 13:29

Är väl kanske inte så jätterelevant, men sidan fungerar inte så bra i IE6. Vilket vi fortfarande sitter på här på jobbet.

Ursprungligen av Sidde:

Är väl kanske inte så jätterelevant, men sidan fungerar inte så bra i IE6. Vilket vi fortfarande sitter på här på jobbet.

[ATTACH="CONFIG"]27781[/ATTACH]

Vi är väl medvetna om problemen i IE6 men inte ens Google stödjer IE6 längre så jag tror vi sätter minimikrav på IE8?

Bevaka tråden