Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jag vill bli moderator, hur gör jag?

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag vill bli moderator, hur gör jag?

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-11-30 13:00
Ursprungligen av PeeMaN:

Jag vill bli moderator, hur gör jag?

Om det finns behov för en moderator så frågar en moderator/admin användaren vi har i sikte om denna är intresserad av uppdraget. (efter att användaren blivit godkänns av de andra moderatorerna).

Man kan alltså inte ansöka om detta, man blir utvald efter hur man har betett sig på forumet under sin tid här.

Ursprungligen av kainen:

Man kan alltså inte ansöka om detta, man blir utvald efter hur man har betett sig på forumet under sin tid här.

Jag minns i alla fall att jag fick fylla i en ansökan. Många långa frågor var det och sedan fick man ett PM (från Baron tror jag) om att man tydligen hade lyckats ljuga ihop något tillräckligt förtroendeingivande.

Det tar mycket tid och är dåligt betalt, rekommenderas till dig om du har lite att göra. Själv hade jag en dag inte tid längre, då var det dags att lägga av.

Ursprungligen av Marcus K:

Det tar mycket tid och är dåligt betalt...

Formuleringen "dåligt betalt" antyder att man iallafall får lite betalt. Det får man inte - det är helt ideellt arbete.

Bara så att det inte uppstår några missförstånd här.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-12-01 17:46
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Formuleringen "dåligt betalt" antyder att man iallafall får lite betalt. Det får man inte - det är helt ideellt arbete.

Bara så att det inte uppstår några missförstånd här.

Va, får inte du betalt

Ursprungligen av Sidde:

Va, får inte du betalt

hahaha

Som tillägg till vad Kainen säger så är vi alltid glada både för intresseanmälningar och förslag på lämpliga kandidater.

Jag är intresserad. Se detta som en intresseanmälan!

Jag vill också vara moderator, fick aldrig bestämma i skolan.

Antar att det är kört för mej och Goflorp då...

LCR

Ursprungligen av LCR:

Antar att det är kört för mej och Goflorp då...

LCR

Haha, och du tror att jag ligger bättre till?

Ursprungligen av PeeMaN:

Haha, och du tror att jag ligger bättre till?

Nja, var nog lite förvånad faktiskt...

LCR

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-11-30 19:38

Det finns nog en hemlig "blacklist" också.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2010-11-30 20:27

Uhu, jag skulle då inte vilja vara det. Har tillräckligt med folk som skäller på mig på jobbet.

Wow! Blev jag modererad för DET inlägget???

Eller så (förhoppningsvis) glömde jag trycka <skicka>...

LCR

Ursprungligen av LCR:

Wow! Blev jag modererad för DET inlägget???

Eller så (förhoppningsvis) glömde jag trycka <skicka>...

LCR

Tråden är (hittills) helt omodererad...

Tycker det skulle bli svårt att särskilja privatpersonen och moderatorn.

Tidigare vart tillfrågad ang typ teamleadertjänst på en arbetsplats.
Många hoppade av dem, det gav inte speciellt mkt, oftast bara merarbete och inget extra i lönekuvertet. Ideligen få skäll från folk för att man favoriserade vissa.

Svårt sitta och fika med sina kompisar ena ögonblicket, vara deras chef andra.

Det blir lite samma problem här, ena sekunden moderator och egentligen inte ha en åsikt, nästa skall man ha en åsikt.....

Man borde helt klart lägga mer makt i användarnas händer... Låta användarna rösta fram en moderator av ett gäng utvalda när det är dags... Lite som Robinson fast annorlunda

Ursprungligen av PeeMaN:

Man borde helt klart lägga mer makt i användarnas händer... Låta användarna rösta fram en moderator av ett gäng utvalda när det är dags... Lite som Robinson fast annorlunda

Jag tror det mera är som två vargar och ett får som ska rösta om lunchen

Ett tag var jag intresserad, men nu har jag inte tid. Det är ett hårt jobb!

Jag drar tillbaka min kanditatur, har nu satt mig i respekt hos mina barnbarn, och vet därför att jag har något att säga till om.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2010-12-01 19:45
Ursprungligen av Olav Rust:

Jag drar tillbaka min kanditatur, har nu satt mig i respekt hos mina barnbarn, och vet därför att jag har något att säga till om.

Det är vad de vill att du ska tro:)

När vi kickat igång vårt nya redaktionssystem i 99mac 4.0 ser jag en öppning för en slags hübrid-moderator/redaktörer: Diskussionsmakare, Notisredaktörer, Firestarters.

Ursprungligen av Björnström:

När vi kickat igång vårt nya redaktionssystem i 99mac 4.0 ser jag en öppning för en slags hübrid-moderator/redaktörer: Diskussionsmakare, Notisredaktörer, Firestarters.

Den öppningen är ju stängd redan. Jag tar det:cool:

1
Bevaka tråden