Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har precis beställt en Beosound 8

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-11-26 18:14

Var inne och lyssnade idag - den hade precis kommit in och jag beställde direkt
Ska förhoppningsvis komma inom ett par veckor men garanterat innan jul!

Tycker det är ultimata docken just nu - testade med både iPhone4 och iPaden och både sitter perfekt med hjälp av det fiffiga ställbara stödet som automatiskt anpassar sig till olika tjocklekar på vad du dockar...

Någon som redan fått sin? Nöjda?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-11-26 18:56

Snyggt!

Vad kostar den? Ser trevlig ut!

Riktpris en bit över 10k, sen ska väl ÅF ha lite ovanpå det.

OT: Björnström har månne inte drivit en sida med bilar som inriktning tidigare? Har för mig att jag för ungefär 200 år sedan deltog i en bilutställning på Hötorget toppad med TFATF @ Sergel under ledning av en viss Björnström...

Ursprungligen av Herr Dödén:

OT: Björnström har månne inte drivit en sida med bilar som inriktning tidigare? Har för mig att jag för ungefär 200 år sedan deltog i en bilutställning på Hötorget toppad med TFATF @ Sergel under ledning av en viss Björnström...

Haha - det stämmer! Vi arrangerade en träff med 402m.com för lääänge sen. Det var tider då! Hade en Royal Sapphire Pearlblå Supra BPU på den tiden!

Det låter som ett riktigt bra pris. MSRP ligger väl runt 1400$ eller 875£? Trevligt med fördelaktig växelkurs!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-11-28 17:43

Ser att man kan hänga den på väggen också, det är bra! Riktigt riktigt läcker är den. 4007, visst kan du lägga in bilder och berätta lite mer när du fått den?

Jobbade på Expert i Lidköping i helgen, såg och hörde BEO Sound 8, OTROLIGT snygg och vilket ljud för att vara så "liten".

Vi tog 8000 för den! Ingen smygreklam bara berätta vad den kostar!

Ursprungligen av wilhelmsson:

Jobbade på Expert i Lidköping i helgen, såg och hörde BEO Sound 8, OTROLIGT snygg och vilket ljud för att vara så "liten".

Vi tog 8000 för den! Ingen smygreklam bara berätta vad den kostar!

Riktigt bra pris!

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-11-29 11:59

Själv tycker jag att den är ful, får inte alls någon B&O-känsla av den.

Ursprungligen av MatsOlov:

Själv tycker jag att den är ful, får inte alls någon B&O-känsla av den.

Den är ganska ful tycker jag med, framförallt från sidan. Men ljudet ska vara bra vad jag läst, har inte provat själv, ännu..

Ursprungligen av keptang:

Den är ganska ful tycker jag med, framförallt från sidan. Men ljudet ska vara bra vad jag läst, har inte provat själv, ännu..

Ljudet är av BEO kvalité Testat den och även på väldigt hög volym får du kristal klart ljud

Att den är ful håller jag verkligen INTE med om, riktigt snygg design även om den inte skulle passa in i min student lya

Ursprungligen av MatsOlov:

Själv tycker jag att den är ful, får inte alls någon B&O-känsla av den.

Man kanske måste känna på den?

Hade jag tatt hem en sådan hade den hamnat i en låda nånstans... frua hade plockat bort den direkt.

Hiskeligt ful. Det finns andra som är snyggare, med liknande funktion till en del av priset.

B&O har gjort mkt snygga saker, men den här vill jag inte räkna till det...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-11-29 23:33

Jag upplever ljudet som riktigt bra för en docka, det är ju ingen rockanläggningen naturligtvis men den utnyttjar en del avancerad teknologi som BO utvecklat för sin största prestigehögtalare med room correction, automatisk EQ och en speciell form av basteknologi.

Byggkvaliteten är som vanligt fenomenal och BO-känslan finns där, den lilla "pucken" är en fjärr som medföljer och den finns med svart eller vit baksida och med utbytbara högtalarfronter i ett antal färger, svart eller vit samt ett antal typiska BO färger, ni vet 80-tals pastellerna som jag inte vet varför de envisas med

Jag betalade 9500kr. Det var många som reagerade över Apples prissättning när man försökte ta steget från datahögtalare till stereoanläggning med iPod HiFi om ni kommer ihåg den sköna produkten, jag köpte ett antal när den kom och tycker den står sig bra och nu går det att sälja dem på Blocket för iaf samma pris som jag betalade nytt och hur ofta händer det med dataprylar

  • Medlem
  • City
  • 2010-11-29 23:41

Ät det bara jag som ser det manliga könsorganet i trådskaparens bild...

*plats för nedlåtande kommentar*

Pappa min köpte en idag, suttit med den en del idag och pillat!

Går ju såklart att pause'a/play byta låt höja och sänka volymen.

Till min fråga:

Är det någon som kommit på hur man byter t.ex. spel lista från fjärren? Inte fått till det på iPad eller iPhone!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-12-26 12:21

Det känns som B&O fastnat i 80-talet, eller när nu deras storhetsperiod var. När företag som Apple överglänser vad B&O försöker göra, både vad gäller design, funktion OCH status, till ett mycket bättre pris, ja, då blir B&O överflödigt. Dockan på bilden ser ändå ok ut, även om den ser lite billig ut. När man ser till vilka andra produkter B&O designat på sistone, så inser man att företaget inte kommer vara kvar på marknaden allt för länge.

Finns det egentligen någon anledning att köpa den här dockan mer än fåfänga/varmumärkes-nostalgi? Kan man inte köpa en rejäl ljudanläggning för ca det priset som TS gett och koppla en extern dockstation till denna (så att ljudet körs via ljudanläggningen)? Då får man ju bra ljud även när man lyssnar på andra ljudkällor, likväl som iPad/iPhone?

Är det månne jag som är för fattig för att förstå vitsen med att slänga pengarna i sjön?

Ursprungligen av ibish:

Är det månne jag som är för fattig för att förstå vitsen med att slänga pengarna i sjön?

Jag tror på att folk får göra sina egna val!

Som Macanvändare har man många gånger fått höra att man väljer design före funktion och visst är det så - det är härligt att ha fina grejer.
Gissa om man fick motivera sitt val av Powerbook G4 med Mac OS 9 när andra körde snabba Windows datorer

Beosound 8 låter bra och är snyggare än någon vanlig stereo - det räcker väl

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2011-03-03 20:36

Har också skaffat mig en nu och måste säga att det är en riktigt skön pjäs.
Har letat länge efter en högtalardocka som skulle kunna ersätta min gamla Apple HiFi (har aldrig varit helt nöjd med ljudet).
97% av alla dockor är fula som stryk (enligt min subjektiva smak) och jag betalar gärna en extraslant för något som jag tycker är snyggt och att ljudet sen är bland det bästa på dock-marknaden gör valet inte svårare..

Var lite skeptisk när jag såg den på bild. En pryl som måste upplevas irl och i en passande miljö (dvs inte i en sunkig lägenhet med bruna skylädersoffor o andra osmakliga inventarier).

Ett stort minus med BeoSound 8 är att det inte är möjligt att koppla till en aktiv sub (superkorkat av Beo).
Ett litet minus är att det lilla stödet för iPhone/pad ser lite fult ut, störane när man inte har någon device i dockan...

1
Bevaka tråden