Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Teliablunder i deras iPad-reklam

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Telia skriver roligt på sin hemsida:

"Telia säljer inte själva iPad idag, men vi har flera erbjudanden med mobila bredbandsabonnemang som passar iPad med wifi. "

De försöker alltså kränga mobilt bredband till ipad wifi-ägare. Det är på gränsen till lurendrejeri kan man tycka

Bifogar skärmdump också.

  • Oregistrerad
  • 2010-11-29 12:19

Homerun räddar dom från lurendrejeri-anklagelser. :-D.

Jojo... men jag undrar om han/hon som skrev annonsen verkligen tänkte att man ska köpa det mobila bredbandet, för att få tillgång till homerun...

  • Oregistrerad
  • 2010-11-29 12:44

Hänger inte med.

Telia säljer ju inga ipads, om du skaffar en ipad som inte har 3G så får du väl skylla dig själv. Det står faktiskt bara ipad med WiFi och det har ju ALLA ipads, även dom som har 3G.

Men om man menar "alla ipads" skriver man ju inte "ipad med wifi". Då skriver man bara "ipads". Eller?

Och om skiljer dem åt genom att skriva "ipad med wifi" eller "ipad med wifi + 3G". Men är det inte konstigt att de gör reklam för mobilt bredband och märker ut att det är till "ipad med wifi" (som om det fanns några utan wifi?).

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-11-29 12:58

hur som helst... tycker Telias priser på "iPad-abonnemang" är ute och cyklar mycket mer än slarvfelet.

Ursprungligen av ibish:

hur som helst... tycker Telias priser på "iPad-abonnemang" är ute och cyklar mycket mer än slarvfelet.

Ja, den som köper 199 kr/mån för en iPad blir verkligen lurad, jag kan inte tänka mig att man behöver så mycket. Ett tvillingkort eller vad det heter till telefon räcker nog långt.

  • Oregistrerad
  • 2010-11-29 13:44
Ursprungligen av ibish:

hur som helst... tycker Telias priser på "iPad-abonnemang" är ute och cyklar mycket mer än slarvfelet.

På vilket sätt är Telenor's eller Tre's erbjudande bättre? Har inte kollat själv än.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-11-29 13:45
Ursprungligen av studiox:

På vilket sätt är Telenor's eller Tre's erbjudande bättre? Har inte kollat själv än.

Tycker inte de är så mycket bätte, kanske något lägre i pris, men överpris överlag. Tog Telia som exempel, då det var deras tabbe det handlade om, ville bara komplettera med en tabbe till

  • Oregistrerad
  • 2010-11-29 15:44
Ursprungligen av ibish:

Tycker inte de är så mycket bätte, kanske något lägre i pris, men överpris överlag. Tog Telia som exempel, då det var deras tabbe det handlade om, ville bara komplettera med en tabbe till

På vilket sätt är det en tabbe till om dom andra har lika priser? Om man vill hacka på Telia bara för Apple inte vill släppa info om Ipad då är det något fel.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-11-29 16:24
Ursprungligen av studiox:

På vilket sätt är det en tabbe till om dom andra har lika priser? Om man vill hacka på Telia bara för Apple inte vill släppa info om Ipad då är det något fel.

1) Vem har hackat på Telia pga att de inte har information om iPad-priser? Om Telia slarvat med sin copy på hemsidan, är det väl inte kopplat till om de fått, eller inte fått något av Apple?

2) Alla operatörer har för höga pris på sina data-abonnemang, ur konsumentperspektiv. Bara för att alla gör fel, innebär det ju inte att det är rätt gjort av en enskild aktör?

Sen förstår jag affärstänket bakom, de vill mjölka ut de sista dropparna innan datatrafik sjunker ännu mer i pris. Men det hade ju inte skadat om någon aktör hade överraskat positivt ("Oj, det var ju riktigt prisvärt, klart vi tar ett datapaket till!").

Jag är då nöjd med mitt tvillingskort... Inte lär det bli ett separat abb till ipaden...;)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-11-29 13:52
Ursprungligen av BlackSmp:

Jag är då nöjd med mitt tvillingskort... Inte lär det bli ett separat abb till ipaden...;)

Precis! Vi får hoppas att de inte får för sig att täppa till den luckan, nu när det finns officiella iPad-abonnemang.

Ursprungligen av ibish:

Precis! Vi får hoppas att de inte får för sig att täppa till den luckan, nu när det finns officiella iPad-abonnemang.

Word!

Ursprungligen av chris777:

Telia skriver roligt på sin hemsida:

"Telia säljer inte själva iPad idag, men vi har flera erbjudanden med mobila bredbandsabonnemang som passar iPad med wifi. "

De försöker alltså kränga mobilt bredband till ipad wifi-ägare. Det är på gränsen till lurendrejeri kan man tycka

Bifogar skärmdump också.

Tycker kanske din topic är på gränsen till lurendrejeri. Att Telia erbjuder mobilt bredband till iPadanvändare är väl inget underligt alls, vore snarare underligt ifall de inte hade gjort det. Är väl logiskt att en tillverkare av ett mobilt bredband erbjuder detta till en produkt som kräver mobilt bredband för att fungera till 100%.

Ursprungligen av Christian-:

Tycker kanske din topic är på gränsen till lurendrejeri. Att Telia erbjuder mobilt bredband till iPadanvändare är väl inget underligt alls, vore snarare underligt ifall de inte hade gjort det. Är väl logiskt att en tillverkare av ett mobilt bredband erbjuder detta till en produkt som kräver mobilt bredband för att fungera till 100%.

Christian- : du missade nog själva grejen lite. Det festliga är att Telia säljer mobilt bredband till Ipad Wifi-användare. De skriver inget om 3G och att deras tjänst endast fungerar med 3G-varianten av Ipad. Det är just DET som är det roliga här.

(sen är det ju självklart att telia vill sälja abonnemang till ipadanvändare - men troligen riktar dom in sig på 3G-användarna... eftersom det är den produkt de erbjuder...)

Ursprungligen av Christian-:

Tycker kanske din topic är på gränsen till lurendrejeri. Att Telia erbjuder mobilt bredband till iPadanvändare är väl inget underligt alls, vore snarare underligt ifall de inte hade gjort det. Är väl logiskt att en tillverkare av ett mobilt bredband erbjuder detta till en produkt som kräver mobilt bredband för att fungera till 100%.

Eh, va?!

Chris777, ja där ser man, la själv inte märke till att de inte nämner att man måste ha en 3g version för att det ska funka. Var tvungen att läsa annonsen ett par gånger extra för att se det. Perception är ett spännande ämne. Då förstår jag vad du menar på ett helt annat sätt

1
Bevaka tråden