Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Black Friday 2010 igång - ingen iPad men fina erbjudanden

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu är Apples stora försäljningskampanj igång för fullt, Black Friday. Sedan länge ett bekant begrepp i USA, men på senare år har även vi i Sverige fått se fina erbjudanden.

Många hade hoppats på en svensk lansering av iPad i samband med Black Friday, men som de medlemmar som satt uppe i natt och laddade om Apple Store upptäckte (se den gamla tråden om Black Friday) kom det aldrig någon iPad.

Det behöver inte betyda att iPad inte kommer till Sverige snart, bara att den inte reas ut idag (och det var i och för sig inte så oväntat att Apple inte vill rea den det första de gör). Håll utkick nästa vecka, det finns mycket som tyder på iPad då...

Om vi glömmer iPad för tillfället och tittar närmare på Black Friday så finns det några fina erbjudanden för den shoppingsugne:

Med tanke på att det knappt råder någon priskonkurrens på Apples produkter är nästan en tusenlapp i rabatt på iMac, MacBook Pro och MacBook Air inte så illa för den som funderat på en ny Mac. Utöver dessa finns det fler produkter på rea idag (och endast idag!), kolla in alla Black Friday-erbjudanden på Apple Store.

När jag kollade nyss så var det rabatter på 207-377kr på datorerna, så nu ser det lite bättre ut.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-11-26 10:47

Fast ska man köpa instegsmodellen i Macbook Pro modellen och bor nära Växjö är det bättre att bege sig till MediaMarkt då priset ligger på 9999kr där.

Var tvungen att ringa Apple Store och påpeka ett fel. tänkte köpa en Western Digital 1 TB hårddisk som det var bra rabatt på (under tusenlappen), och sedan tänkte jag passa på att köpa nya Officpaketet. Men oj vad galet beställningen blev. Hårddisken blev 600 kr dyrare i kundkorgen när jag la in Officepaketet (som fick lite mer rabatt istället).

Det blev förvisso bara 60 kr dyrare än jag hade räknat ihop själv vad det blev för båda prylarna, men är man snål så är man, och även om det var billigare så kändes det fel när matematiken inte stämde.

Killen på Apple Store skulle göra en anmälan, då han själv fick se felet och inse att det var i kundkorgen med båda prylarna som allt blev galet. Men han trodde inte de kommer att ändra resultatet innan dagen är över.

Bah!

Om nån vill kolla själv:

Gå in på
AppleStore Black Friday

Lägg följande två varor i korgen: Western Digital 1 TB My Passport SE för Mac (pris 984 kr) och sedan en Microsoft Office för Mac Home and Student 2011 Family pack (pris 1344) och kolla sedan samma priser i varukorgen.

Kundkorgen säger nu att officepaketet kostar 1196 kr och hårddisken kostar 1.432 kr.... den ena blev 148 kr billigare och den andra blev 448 kr dyrare.

Det kan inte vara momsfel, då Officepaketet isåfall borde ha blivit dyrare i varukorgen, men blev istället billigare.

Lagom till lönen också! Blev en Airport Express, Apple Remote, Synk.kabel - iPhone och ett skal till iPod G4. Får se om man hittar mer under dagen..

mvh

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-11-26 15:22

Är väldigt sugen på en Nano 16gb. får se om det blir en beställning nu under dagen. Nu eller aldrig.

För mig blev det steget från PC till Mac.
iMac 21.5" beställd

Grattis!

Ja, jag beställde också 21.5:an basmodellen. Har funderat (och våndats ) ett tag nu över vilken modell. Förnuftet (hoppas jag) vann tillslut. 27an är grym men, 5000 mer, nja jag byter hellre lite tidigare kom jag fram till.

Blir byte från en macbook 1,83 Core Duo, så imacen borde sparka lite bättre

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-26 19:18

Bytte själv från en iMac med samma processor (1,83) till den nya basmodellen i våras, ett riktigt lyft, och skärmen är fantastisk.

/magnus

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-11-26 23:34

Blev så tillslut. Köpte iPod Nano 16gb den silvriga modellen. Ännu ett komplement till min samling.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2010-11-27 07:11

Resultat av mina Black Friday-inköp:
En iPad 16GB WiFi
VGA-sladd till iPad
Docka till iPad
Total kostnad: 3811:-

  • Medlem
  • Skövde
  • 2010-11-27 23:23

3800!!!!??? På amerikanska sidan eller?? Tillkommer tull? Fan vad avundsjuk man blev

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2010-11-28 21:14

Polare smsade från Orlando i torsdags och undrade om han skulle ta med nått hem. Jag har ju redan en "padda", svensksåld, mind you! Men jag tänkte att iPad skulle ju bli årets julklapp, så det var väl bara att ta en och se vem man skall ge den till.

Ursprungligen av bollman:

Polare smsade från Orlando i torsdags och undrade om han skulle ta med nått hem. Jag har ju redan en "padda", svensksåld, mind you! Men jag tänkte att iPad skulle ju bli årets julklapp, så det var väl bara att ta en och se vem man skall ge den till.

Hej kompis!!! O:-)

1
Bevaka tråden