Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bara installera delar av iLife 11?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kan man göra en delinstallation av iLife. Jag är endast intesserad av iMovie

Jag har förtydligat trådens rubrik. Försök alltid sätta en rubrik som tydligt visar vad tråden handlar om. Bara "iLife '11" säger inte ett dugg om vad frågan egentligen gäller.

/Mod

Ja, du väljer själv vilka av programmen som ska installeras.

När du startat installationsprogrammet brukar det komma en knapp med val

a) installera allt
b) anpassa ...

klicka på anpassad installation och kryssa i det du vill ha.

Om du redan har de andra programmen rekommenderar jag ändå att uppgradera hela rasket.
Rätt som det är råkar du ut för ngt som förutsätter att du har senaste varianten av ngt av programmen.
Skillnaden mellan 08 och 11 ärmarginell i vad plats det tar.

en Mac är inte heller som en Pc/Windows-burk som segar ner av att ha program installerade.

Garageband använder jag aldrig. iPhoto 08 passar mig bättre än 11. Därav vill jag bara installera iMovie

Jag löste det!

Installera delar i iLife 11

Ursprungligen av nilserikp:

Garageband använder jag aldrig. iPhoto 08 passar mig bättre än 11. Därav vill jag bara installera iMovie

Bra beslut, jag önskar jag hade varit lika klok som dej, iPhoto 11 är värdelöst eftersom man TVINGAS använda tema, jag vill ha fritt val att skicka bilder via e-mail och i vilket storlek dom ska vara som i iPhoto 09 !!!

Ursprungligen av Mc Tommy:

Bra beslut, jag önskar jag hade varit lika klok som dej, iPhoto 11 är värdelöst eftersom man TVINGAS använda tema, jag vill ha fritt val att skicka bilder via e-mail och i vilket storlek dom ska vara som i iPhoto 09 !!!

Du kan skapa ett mail och välja bildbläddraren och lägga till bilder, samt välja storlek. Drag and drop från iPhoto 11 till mail funkar lika, du väljer storlek i nedre högra hörnet.

Ursprungligen av Mc Tommy:

Bra beslut, jag önskar jag hade varit lika klok som dej, iPhoto 11 är värdelöst eftersom man TVINGAS använda tema, jag vill ha fritt val att skicka bilder via e-mail och i vilket storlek dom ska vara som i iPhoto 09 !!!

Programmet blir väl inte värdelöst bara för att du inte förstår hur man gör?
Du behöver inte alls använda några teman. Lite väl hårda ord tycker jag.

Det finns ofta flera sätt göra ungefär samma sak.

Själv använder jag iPhoto för iPhone4-bilder/film och "stora kameran" hamnar i Lightroom.

1
Bevaka tråden