Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

När kommer MacBook Pro att uppdateras?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Umeå
  • 2010-11-28 13:24

Tjo!
Jag är sugen på att köpa mig en ny arbetsdator nu och då jag är i behov av ExpressCard-plats får det bli 17" - om inte Apple tar sitt "förnuft" till fånga och återinför den i 15"modellerna vilket de ju inte lär göra.
Det var ju väldigt länge sen de uppdaterades nu, men det kom ju en liten speedbump för någon månad sen. Det lär ju betyda att det inte kommer några våldsamma uppdateringar på ett tag, väl?

Risken är att kommer det en uppdatering i typ april så är det en total omrevision med nytt godis som LightPeak, men samtidigt finns risken att FW fasas ut (och jag måste ha FireWire. Plus att första generationen brukar vara risky när stabilitet är prio ett.

Hur resonerar folk? När kommer MBP att uppdateras tro?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-11-28 13:32

Jag tycker du ska köpa nu, förutsatt att nuvarande MBP lever upp till dagens behov. Lär inte bli några jätteförändringar ändå. Vare sig utseendemässigt eller på prestandan. Lightpeak är det ingen som vet något om, och det kommer ta några år innan den kommer till sin rätt med tredjepartstillverkare och liknande. Det som står närmast är snarare SSD, men det kan du ju välja redan idag (även om det kostar en rejäl slant).

  • Medlem
  • Umeå
  • 2010-11-28 16:02

jag föreställer mig annars att det just lär bli lite mer förändringar eftersom de tar sån himla tid på sig just nu. Det går ju ganska mycket rykten om LP omkring april eller så, men det är ju bara rykten förstås. SSD verkar ju troligast, att de kanske börjar köra som i MBA och lämnar mer plats för batterier och sånt.

Jag beställde faktiskt SSD-enhet och 8 GB RAM under Black Friday från OWC, så nu ska jag bara köpa en passande dator. Lutar ganska mycket åt att köpa nu egentligen.

1
Bevaka tråden