Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilka högtalare ihop med Airport Express för t.ex. musik i köket?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-11-26 13:08

Jag har försökt hitta bästa forumet men flytta gärna tråden annorstädes

I och med iOS 4.2 så tänkte jag decentralisera stereon lite mer och använda iPad/iPhone's som fjärrkontroller eller spela rakt från dem till olika högtalare/stereos som nås av Airport Express:er.

Jag har bara skummat lite och tyckte http://www.webhallen.com/hardvara/81436-d%E2%80%99feldt_2-vit verkade trevlig. Men jag gissar att många andra redan provlyssnat sig igenom olika högtalare för kök mm och kanske har rekommendationer vilket gör jag kan skära ner på antalet provlyssningar

Jag har flera misslyckade försök att få till något bra i köket bakom mig. Jag ville ha en apparat med radio och eftersom den skulle stå i ett köksskåp var det viktigt att in och utgångar för ljud skulle sitta på apparatens framsida alternativt på sidan (ej baksidan). Till slut skaffade jag en köksradio av bra kvalitet: Sangean PRD5. Ingen dunkadunkastereo direkt, utan en liten grej - men i mitt tycke med bättre ljud än t.ex. Fireant FA002 som jag testat.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2010-11-26 14:20
Ursprungligen av d99gnu:

Jag har försökt hitta bästa forumet men flytta gärna tråden annorstädes

I och med iOS 4.2 så tänkte jag decentralisera stereon lite mer och använda iPad/iPhone's som fjärrkontroller eller spela rakt från dem till olika högtalare/stereos som nås av Airport Express:er.

Jag har bara skummat lite och tyckte http://www.webhallen.com/hardvara/81436-d%E2%80%99feldt_2-vit verkade trevlig. Men jag gissar att många andra redan provlyssnat sig igenom olika högtalare för kök mm och kanske har rekommendationer vilket gör jag kan skära ner på antalet provlyssningar

Jag är också ute efter en liknande lösning. Ditt förslag såg ju intressant ut. Själv har jag tittat på Plexgear DF1 Aktiva 2.0 Högtalare, 2x50Wrms på Kjell & Company - Nordens bredaste sortiment av tillbehör för hemelektronik

  • Medlem
  • 2010-11-26 18:14

Jag kör sedan många år Soundsticks med subba i köket till en APExpress.

Ursprungligen av d99gnu:

Jag har försökt hitta bästa forumet men flytta gärna tråden annorstädes

Om du söker högtalare så är det ju knappast en nätverksfråga. Jag har flyttat tråden till Kringutrustning i stället, där jag tycker att den passar bättre.

/Mod

  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-26 21:56

Jag fundrar på B&W miniZeppelin. Någon som har erfarenhet från den? Jag gillar storleken men undrar om ljudet räcker till.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-11-28 20:27

Hmm, jag inbillar mig att vare sig Webhallen eller Kjell är så positivt inställda till provlyssning så får väl vända mig till mer hifi-inriktade butiker.

Soundsticks fick tyvärr avslag från regeringen och jag är villig att kompromissa bort baslåda i köket också. Tivoli Model One är ju inte så dum men känns lite slöseri med tanke på att radio:n aldrig kommer användas...

Tivoli's modeller är riktigt trevliga! Snygga och riktigt bra ljud! Rekommenderas starkt till köket

Jag kör iPod Hi-Fi med AirPort Express. Har länge velat ha något i köket och nu när AirPlay är på gång slipper jag köpa ytterligare en AirPort Express.

Ett exempel på vad som kommer:
iHome: Discover: AirPlay

/c

  • Medlem
  • Umeå
  • 2010-11-29 13:39

Jag tycker att jambox från jawbone verkar väldigt trevlig länk. Ljudet kanske är klent men den är iaf snygg och funkar att ringa med.

För att återuppliva denna tråd... Är det någon som har erfarenhet av Jambox? Den blev en av Årets produkter av macworld och jag har varit på jakt efter något sådant en längre tid...

Ävrn andra alternativ kan tas i beaktrande;)

  • Medlem
  • Umeå
  • 2012-08-16 22:59

Jag köpte jamboxen! Den är perfekt för mig som mest lyssnar på podcasts. När jag byter rum är det bara att ta med den. Dessutom är den perfekt att ta med till fjällstugan på vintern då den knappt tar någon plats i väskan. Ljudet blir aldrig särskilt högt så jag använder den väldigt sällan till mer än bakgrundsmusik.

Numera finns den även i en storlek större.
Jawbone BIG JAMBOX Wireless Speaker | Hi-fi Sound, Wireless, Portable, Smart & Updateable
http://www.theverge.com/2012/5/1/2986217/Jawbone-big-jambox-speaker-review

1
Bevaka tråden