Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

AirPort Extreme och iPhone 4...

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-24 14:23

Min gamla Dlink DIR-655a har fungerat lite sisådär mot iPaden och jag tog till sist steget och inhandlade en AirPort Extreme för att få fart i huset. Både min och hustruns iPhone 4 ser det nyuppsatta nätverket men varje försök att ansluta med lösenord ger meddelandet "Kunde inte ansluta till nätverket". Jag har testat att Reseta Nätverksinställningarna och till och med återställt en av telefonerna till vanilla 4.1 utan resultat.

Laptops, iPhone 3G, iPods och iPad ansluter utan problem och när jag ringde Apple support svara de bara att de inte ger support på iPhone 4 - ja men vad f-n, telefonerna fungerade ju utmärkt mot Dlinken, det är Airporten som buggar!!

Är det jag som fått en måndagsexemplar eller har jag missat någonting vitalt?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-11-24 14:59

Jag gjorde inget speciellt med min Airport Extreme när jag installerade den, allt fungerade out-of-the-box. Men du säger att du har återställt en av telefonerna till 4.1...varför inte uppdatera till 4.2.1?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-24 15:56

Jag behövde ändå återställa min jailbreakade 4.1 och passade då på att testa en ren 4.1 installation mot Airport Extremen. Visst skulle jag kunna trycka in 4.2.1 men fw version borde inte spela in.

Apples support var förövrigt det lamaste jag stött på, jag fick föra samtalet och det kändes som om han mest satt där och loggade vad jag sa för att sedan föreslå en RMA. Inga motfrågor, inga tips, inkentinken. De får nog ta och sträcka sig lite längre för att jag skall bli en full-out switcher...

Vad kör du för säkerhet?

WPA2?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-24 20:05

Jag har testat WPA/WPA2 Personal samt WPA2 Personal. Jag har ännu inte testat utan säkerhet men det spelar ju ingen roll om detta fungerar för det är ju aldrig ett reelt alternativ.

Ursprungligen av FreddeB:

Jag har testat WPA/WPA2 Personal samt WPA2 Personal. Jag har ännu inte testat utan säkerhet men det spelar ju ingen roll om detta fungerar för det är ju aldrig ett reelt alternativ.

Efter snabbkoll ser jag att jag kör WPA/WPA2 Peronal.

Jag har inga problem med uppkoppling, däremot så suger mina iPhones också kraftigt när de väl är uppkopplade.

Nu har jag en Extreme+Express combo där Extremen delar ut ett 5GHz och ett 2.4GHz, men när jag surfar på Expressen är det riktigt dåligt driv: 5kB/s och liknande.

Allt över 5GHz flyter på bra (MacBook Pros, Mac Pro och iPad), men de stackars telefonerna funkar rätt dåligt. Lite bättre när de ligger på Extremen, men aldrig så bra som de borde funka, tycker jag.

Finns lite gammal dokumentation om det här (i alla fall mitt problem) om man gräver, men jag har inte pallat. Surfar aldrig på telefonerna hemma, men jag tycker ändå att det är surt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-24 21:40

Tack för ditt svar och dina funderingar, jag packade ned skiten i lådan och bad Apple om ett RMA-nummer =(

Extra trist då jag var på vippen att beställa en fet iMac och kasta ut Windows ur hemmet helt och hållet

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-11-25 23:12
Ursprungligen av FreddeB:

Tack för ditt svar och dina funderingar, jag packade ned skiten i lådan och bad Apple om ett RMA-nummer =(

Extra trist då jag var på vippen att beställa en fet iMac och kasta ut Windows ur hemmet helt och hållet

Visst är det träligt, men iMacen blir ju inte ett sämre köp för att du inte lyckas ansluta din iPhone...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-26 08:42
Ursprungligen av kenjon:

Visst är det träligt, men iMacen blir ju inte ett sämre köp för att du inte lyckas ansluta din iPhone...

<OT>
Förvisso, men upplevelsen av att bländas av det magiska Apple-ljuset infann sig liksom aldrig riktigt och Jonas i Apples support bidrog så gott han kunde till att förstärka känslan (eller snarare förmörka) detta.
</OT>

Senast redigerat 2010-11-26 09:38

Fick du ordning på detta. Exakt detta händer mig också.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-01-12 11:13

Nej, jag returnerade boxen och köpte en till Dlink DIR-655 för att förlänga/förstärka signalen

1
Bevaka tråden