Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med Telias "smart"-router

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-11-24 13:50

Någon annan som haft problem med att Bonjour inte fungerar med telias vita trådlösa router? Har både en hp-skrivare och en Netgear ReadyNAS som inte fungerar via bonjour när de är inkopplade i denna router. Något i routern som spärrar?

  • Medlem
  • 2010-11-24 17:17

Hej. Jag hade lite strul med att min Readynas o Telia-router inte ville jobba ihop. Det löste sig när jag uppdaterade till den senaste Radiator i Nas:en.
Du hittar den här:
Just released – RAIDiator 4.1.7 : NETGEAR ReadyNAS Community

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2010-11-25 13:27

Dessa Thomson-routrar från Telia är ett verktyg av Hin Håle själv.
Det finns en massa skit som den har igång som man inte kan göra sig av med. Jag har dock det riktiga admin-lösenet till lådan och då blir det lite mer intressant och användbart.
Turligen verkar stabiliteten i ADSL-modemet bättre på dessa än på Zyxel-modemen som är totalt under all kritik.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-25 14:42

Jag verkligen avskyr mitt modem.. Det är sååå dåligt!!!

Thomson modem av den typ som Telia (och de flesta övriga operatörer) "bjuder" på är tyvärr ett sorgligt kapitel. Bäst funktionalitet och kontroll får man helt klart med modem för sig och router för sig. Att felsöka en all-in-one modem/router är nästan omöjligt...min rekomendation brukar vara; använd de medföljande all-in-one modemen så länge de inte strular. Om de börjar strula och inte vill lira med din utrustning - byt till ett separat modem av bättre kvalitet och en bra router. Om du ska köra en NAS nätverket ska du tveklöst skaffa en router med Gbit-Lan! Att det ska vara 802.11n på wlan behöver väl knappast nämnas...Det finns många vettiga routrar som klarar detta men jag kan nämna några förslag D-link DIR-655 och Apple Airport Extreme.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-11-28 09:57

Hur gör man för att stänga av router-funktionaliteten så att den bara fungerar som modem?

1
Bevaka tråden