Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

APE och Netgear CG3100

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Jag bor i en lägenhet med tjocka väggar och behöver därför utöka mitt trådlösa nätverk. Använder ett antal APE (Airport Express) i två syften, nämligen att skicka musik till olika aktiva högtalare samt att förstärka internet i lägenheten.

Nu har jag just fått ComHems nya supermodem, men när jag väljer "Utöka ett trådlöst nätverk" i Airport-verktyget för jag meddelandet "Det markerade nätverket kan inte utökas".

Fråga: Går det att använda APE som "bryggor" till ComHems nätverk i Netgear, eller måste jag skapa eget nätverk där jag kopplar en APE till Netgear, bygger ett nätverk från min APE till de andra APErna?

Har verkligen försökt att läsa alla andra trådar som liknar denna, men jag blev inte klokare.

Tacksam, Tobias

det ska "bara" vara att välja att APE:n ska ansluta trådlöst mot ditt trådlösa netgear-nätverk. Samt skriva in lösenord till det. Sen ska saken vara biff.

Tyvärr...

...så funkar det inte. Jag har alla Airport Express inställda med "Anslut till et trådlöst nätverk" eftersom "Utöka ett trådlöst nätverk" inte funkar. Så min MacBook som finns i andra delen av lägenheten hittar inte nätverket.

Så för att förklara tydligare:

Jag vill att ComHems Netgear ska skicka signalen via 3 st Airport Express för att min dator (långt bort från Netgear) ska hitta signalen. Är det möjligt? Eller måste jag göra ett eget nätverk genom att koppla ethernet mellan Netgear och Airport Express och därefter Utöka nätverk med de andra APE?

Anyone?

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2010-11-30 19:25

AirPort Express frequently asked questions (FAQ)
"Question: Can AirPort Express wirelessly extend ("repeat" or "rebroadcast") the network of a third-party access point?
Answer: No. But it can wirelessly extend the range of a WDS network that is being hosted by an AirPort Extreme Base Station or another AirPort Express."

Ursprungligen av Henil:

AirPort Express frequently asked questions (FAQ)
"Question: Can AirPort Express wirelessly extend ("repeat" or "rebroadcast") the network of a third-party access point?
Answer: No. But it can wirelessly extend the range of a WDS network that is being hosted by an AirPort Extreme Base Station or another AirPort Express."

fast det fungerar att trådlöst repetera nätverket från en Linksys wrt160nl

1
Bevaka tråden