Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac Pro 2006 - Nya minnen från eBay?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag sitter och producerar musik pa en macpro modell 2,1 (2006?) som i dagslaget har sammanlagt 7GB 667mhz DDR2 FB-DIMMs i sej. 2X2GB samt 6X512MB. Nu tankte jag uppgradera for nar jag sitter med stora samplingsbibliotek sa tar det slut forvanansvart snabbt.
Jag har kollat runt pa ebay och funnit ganska bra priser, jag fastnade for 2st auktioner:

1.
APPLE- 8GB- MacPro 2x4GB DDR2-667 FBDIMM Fully Buffered - eBay (item 190368334544 end time Dec-21-10 20:37:15 PST)

Dessa har riktigt bra pris. 3e-partstillverkare.

2.
Csx 8GB 2x 4GB Ram Speicher Apple Xeon Mac Pro 667Mhz - eBay (item 310260228187 end time Dec-09-10 01:50:39 PST)

Dessa ar nagot dyrare och ger intrycket av att vara original(?)
Det later otroligt dumt men dom "ser" battre ut, nagon lite mer insatt som direkt kan avgora vilka som ar bast?

Jag mejlade den forsta auktionen och fragade om Cas latency som inte var utsatt, invantar svar. Vad jag har forstatt sa ska den vara sa lag som mojligt? CL5 (CL5-5.5.5) star det pa auktion nr. 2.

Tacksam for rekommendationer!

Senast redigerat 2010-11-24 13:20

Sag nu att modell 2,1 tydligen ar fran 2006, stammer det? Kopte den begagnat och har trott att det ar en tidig 2008...

Ursprungligen av kembaah:

...modell 2,1 tydligen är från 2006...

Ja, så här skriver EveryMac.com:
"The custom configuration with two 3 GHz Quad Core Xeon X5365 processors identifies itself as MacPro2,1. As it has a variety of different characteristics in addition to a different model identifier, EveryMac.com has documented it as its own model"

Jag har justerat årtalet i trådens rubrik. Och har flyttat tråden till rätt forum.

/Mod

Minnena du ska ha till den Macen är av typen FB Dimm ECC DDRII 667mhz,
KTA-MP800K2/8G är ett dedikerat kit från Kingston, alltså anpassat för optimal funktion i MacPro av den modell du har. kit med 2 x 4GB=8GB som funkar fint. Kostar i Sverige ca 3100:- ink.moms. Dessa minnen är ju inte några vardagsminnen i handeln. Men välsorterade fackbutiker kan få hem dom på några dagar. Såg att det finns åtminstone i lager hos en av de stora distarna för ögonblicket.

1
Bevaka tråden