Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dagens julklappstips: Nya AppleTV fraktfritt från Net on Net

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Idag är det exakt en månad kvar till jul och det börjar bli dags att fundera igenom julklapparna. Under dom närmaste dagarna kommer 99mac tipsa om klappar som vi tror skulle passa dig!

Årets första julklappstips är en produkt som många väntat på men som ännu inte är lanserad i Sverige: nya Apple TV. Ett besök på svenska AppleStore visar den gamla modellen med texten "Tillfälligt slut". Net on Net har dock ett antal i lager just nu så om du är lite kvick så hinner du beställa en innan dom tar slut.

Nya AppleTV med AirPlay gör att du kan spela upp film och musik från din iPhone eller iPad direkt på din TV utan några kablar! Det är en funktion som vi ALLA väntat på tror jag?

Tyvärr kan man ännu inte hyra filmer från iTunes i Sverige - ett amerikanskt iTunes konto krävs för det. Men det finns sätt att gå runt problemen - läs mer i 99mac:s forum för AppleTV: http://www.99.se/apple-tv/

]]Beställ AppleTV från Net on Net - 1390kr inkl moms och fraktfritt!

Läs mer om AppleTV på amerikanska Apple.com: Apple - Apple TV - Rent HD movies and TV shows, stream Netflix, and more

Grejen är väl dock att man hittills bara kan använda den med AirPlay i Sverige? Kan man ens dela ut bibliotek emellan datorer och ATV?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-11-24 20:13
Ursprungligen av henkebarn:

Grejen är väl dock att man hittills bara kan använda den med AirPlay i Sverige? Kan man ens dela ut bibliotek emellan datorer och ATV?

Hur menar du med att "dela ut bibliotek"? Att köra hemmadelning i iTunes och komma åt detta från ATV2 fungerar ypperligt!

Ett nytt krav verkar vara att det inte längre räcker med ett US-konto i iTunes Store, utan nu kräver de också ett USA ip-nummer. Är inte det nytt? Eller är det bara snack?

Ursprungligen av Anders Ingelstam:

Ett nytt krav verkar vara att det inte längre räcker med ett US-konto i iTunes Store, utan nu kräver de också ett USA ip-nummer. Är inte det nytt? Eller är det bara snack?

Bazula.se har den också och de påstår att USA IP bara krävs för att hyra TV-serier inte för filmer.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-30 10:25
Ursprungligen av Hallberg:

Bazula.se har den också och de påstår att USA IP bara krävs för att hyra TV-serier inte för filmer.

Jag har provinstallerat en och det funkade utan att köra någon VPN koppling (som tidigare tipsats om på forumet)

både tv serier och film, och streaming.

Dessa var inköpa i NY

Ursprungligen av Tangen:

Jag har provinstallerat en och det funkade utan att köra någon VPN koppling (som tidigare tipsats om på forumet)

både tv serier och film, och streaming.

Dessa var inköpa i NY

Det enda du kör är alltså ett US-konto?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-30 17:54
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Det enda du kör är alltså ett US-konto?

I det fallet ja, men jag har läst någonstan (här på 99) om någon som behövde VPNa sig till USA för att få det och fungera.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-29 22:24

Huum,,, hur sega är de svenska filmbolagen?? vill dom att folk ska ladda ner från PB?

har ju inget med svenska filmbolagen att göra, det är de amerikanska moderbolagen som bromsar Apple, som ju självklart sålt/hyrt ut film/tv-serier även i Sverige om de kunnat.

Ursprungligen av ;:

Åter i lager 10/12 står det nu

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-12-04 03:35
Ursprungligen av Mats Björnström:

Åter i lager 10/12 står det nu

Förra helgen stod det 7/12, så jag beställde den från Bazula istället och fick den på två dagar. Känns som ett bra beslut.

Och förresten: Den är awesome!

Ursprungligen av ;:

Nu är dom slut på Net-on-Net ser jag! Hoppas några av er hann köpa när jag tipsade

1
Bevaka tråden