Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

AppleStore Black Friday 2010 - iPad, iPod, iPhone och Mac!

Tråden skapades och har fått 104 svar. Det senaste inlägget skrevs .

På fredag rullar AppleStore Black Friday 2010 igång. Denna gång tipsar Apple om att vi kommer se kampanjpriser på iPad-klappar!

99mac brukar alltid följa Black Friday med spänning. Förra året sänktes priserna på bland annat MacBook med 1000kr under ett dygn så om du är köpsugen ska du hålla i slantarna (eller kreditkortet) i några dagar till.

Här finns exempel på tidigare års Black Friday trådar:

Black Friday 2009
Black Friday 2008

Klicka här för mer info om AppleStore BlackFriday

Här är lite exempel från förra årets Black Friday:

Citat:

Här är några produkter med bra rabatter endast idag Fredag:
iMac 21 eller 27 tum: 967kr rabatt
MacBook Pro: 967kr rabatt
iPod touch: 207kr rabatt

iWork: 558kr (spara 337kr)
Nike+ Sensor: 128kr (spara 47kr)
Time Capsule 1TB: 2608kr (spara 187kr)
JBL On Time 200P högtalare: 1588kr (spara 502kr)
Ultimate Ears iPhone headset: 1058kr (spara 432kr)

Nedräkningen har börjat. Vad tror du AppleStore har planerat inför årets Black Friday? Planerar du ett inköp?

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-11-23 12:45

Ryktet går att iPad ska släppas i norden då... Annars får man kika in och se om dom har några trevliga priser på fodral mm till befintliga enheter

  • Medlem
  • Umeå
  • 2010-11-23 14:01

En 11" air som julklapp till frugan...

En fruga som julklapp till min nya MacBook Pro...

Nej, men en AirPort Extreme kanske?

  • Medlem
  • Upplands-Bro
  • 2010-11-23 14:29

Jag ser inget mörkt med en snöig vinterdag kantad med bra-pris-erbjudanden.
Borde kallas WhiteFriday.

Det blir säkerligen Ipad i Sverige på fredag. Undra hur tillgången kommer se ut... Jag tror inte på något förhandstips utan plötsligt finns den bara i affärer och det kommer bli rusning

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-23 16:09

Undra om 11" Air kommer bli billigare på fredag än vad den är med Studentrabatt idag?

Har väl inte varit så de andra åren?

Hmm, 4gb ram eller 2gb ram? Beslutsångest.

  • Medlem
  • 2010-11-23 19:26
Ursprungligen av WELiN:

Hmm, 4gb ram eller 2gb ram? Beslutsångest.

4 tveklöst! Fan vad skönt med svenskt tangentbord, iPad är en helt annan grej nu.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-23 20:55

Beställde en 11" med 4GB ram nu..

Onödigt att snåla, hade 2gb i min Rev A Air.. En veckas leveranstid.

Gäller detta enbart Online Storen ?

Har en polare som är i Miami och är sugen på en IPad redan nu, men skulle det bli discount på Ipaden hade det ju varit grymt ifall han kunnat knalla in på en Apple Store och köpa på det viset..

ATV 2m skulle jag kunna tänka mig - om den kommer på fredag. iPad sitter ju inte helt fel heller förstås. Någon av dessa (eller båda) om dom släpps på fredag.

Texten i Black Friday annonsen är ändrad..

När man jämför den bilden som är postad här i forumet, så står det iphone, ipod, ipad m.m.

Det skiljer sig från den annons som nu är uppe på Apple.se ....
-ipod,iphone & mac.....

Kanske ngn annan som skrivit om det,, men nog är det lite intressant... (på ett dåligt sätt, om man längtar efter iPad)?

Fasen, köpte en Time Capsule igår. Oflyt, men å andra sidan var förra årets rabatt minimal....

Kollar jag nu så finns inte iPad med i texten på bilden.
Behöver ju givetvis inte betyda något ang. ev. iPad-släpp på fredag.
Antingen hade det hängt med i översättningen, alternativt insåg de att den informationen kom lite väl tidigt.

Hur är det med tidsskillnaden när det gäller Black Friday? Är det tiden för respektive land som gäller - hoppas jag. Har det varit så tidigare år ?

Ursprungligen av adress@mac:

Hur är det med tidsskillnaden när det gäller Black Friday? Är det tiden för respektive land som gäller - hoppas jag. Har det varit så tidigare år ?

Jag har för mig att det är 00:00 UK/GMT tid - dvs 01:00 i Sverige!

  • Oregistrerad
  • 2010-11-26 00:38
Ursprungligen av Björnström:

Jag har för mig att det är 00:00 UK/GMT tid - dvs 01:00 i Sverige!

Verkar bli 01.00.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-25 14:43

Bifogar originalbilden, för den som vill jämföra, eller leka finns fem <s>fel</s> iPad.

/magnus

Ursprungligen av bedrockstudios:

Kollar jag nu så finns inte iPad med i texten på bilden.
Behöver ju givetvis inte betyda något ang. ev. iPad-släpp på fredag.
Antingen hade det hängt med i översättningen, alternativt insåg de att den informationen kom lite väl tidigt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-25 12:17

Känns inte bra att "Ipad" plockades bort från bannern...

Den nyheten kom och gick lika snabbt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-25 13:38
Ursprungligen av HankPank:

Den nyheten kom och gick lika snabbt.

Verkar bara handla om att Ipad stod med i bannern tidigare. Sök på google och kolla deras nya skärmdump-feature.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-11-25 13:37

Alltså har de fått påhälsning av Apple Sverige som hotade dem med DoS-attack om de inte plockade bort den illa kvickt

Maybe we'll be happy tomorrow...

Jag verkar vara den enda som inte tror att iPad släpps imorgon - ni får vänta några dagar till

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-11-25 13:47
Ursprungligen av Björnström:

Jag verkar vara den enda som inte tror att iPad släpps imorgon - ni får vänta några dagar till

Vad baserar du detta på, sheriffen? Magkänsla eller fåglar som viskar i ditt öra?

EDIT :

Ursprungligen av Adestro:

Verkar bara handla om att Ipad stod med i bannern tidigare. Sök på google och kolla deras nya skärmdump-feature.

Nja, de länkade också till Apple Store och påpekade att det är alldeles mycket iPad-tillbehör där för att det inte skulle röra sig om en release imorgon

http://store.apple.com/se/browse/campaigns/holiday/giftguide?mco=MjAwNzUyMTE#product-row-1

Ursprungligen av zinned:

Nja, de länkade också till Apple Store och påpekade att det är alldeles mycket iPad-tillbehör där för att det inte skulle röra sig om en release imorgon

Julklappsguide - Apple Store (Sverige)

Ja, det var ju faktiskt väldigt mycket tillehör till iPad, varför skulle dom sälja speciella väskor till en iPad, som inte ens säljs i Sverige?

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-11-25 13:56
Ursprungligen av Björnström:

Jag verkar vara den enda som inte tror att iPad släpps imorgon - ni får vänta några dagar till

Måndag har jag hört i min burktelefon.

Nu har Black Friday börjat i Australien med 10% rabatt på det mesta!

AppleStore Australia

Ursprungligen av Björnström:

Nu har Black Friday börjat i Australien med 10% rabatt på det mesta!

AppleStore Australia

Man får "bara" köpa 10 stycken per person....... skulle vara glad om man i Sverige fick köpa 1 per person.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-11-25 21:47
Ursprungligen av Björnström:

Nu har Black Friday börjat i Australien med 10% rabatt på det mesta!

AppleStore Australia

Gott då blir det kanske en MBA med 10 % rabatt vid midnatt

Nu blir jag glad :):):):)

Bevaka tråden