Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Möjlig svensk iPad säljstart fredag 26 november

Tråden skapades och har fått 42 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Kan det vara så att Apple kommer släppa iPad nu på fredag på Apples stora shoppingdag?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-23 09:15

Den släpps enligt VÄLDIGT många sidor redan imorgon, 24 november.
Hoppas vi? Ja!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-11-23 18:40
Ursprungligen av Jespair:

Den släpps enligt VÄLDIGT många sidor redan imorgon, 24 november.
Hoppas vi? Ja!

Det tror jag inte kommer att hända.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-23 09:15

Tja, även om man inte lanserar den just på fredag, så låter det ju som om den kommer att finnas till försäljning då: "Dussintals fantastiska iPad-, iPhone-, iPod-, och Mac-klappar till alla på din lista."

Det börjar verkligen vara dags, särskilt som att tillverkningskapaciteten verkar vara mer än tillräcklig numera. Herregud, folk köper ju för tusan Galaxy Tab i ren desperation - så illa ska det väl ändå inte behöva vara?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-11-24 17:47
Ursprungligen av Samuel K:

Herregud, folk köper ju för tusan Galaxy Tab i ren desperation - så illa ska det väl ändå inte behöva vara?

Stackars folk!

Det sägs att det har börjat komma in omärkta leveranser på vissa håll i Sverige...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-11-23 17:30

Nedanstående text kom väl upp på Telias hemsida igår eller i söndags?

"iPad med Telia
Telia kommer inom kort erbjuda särskilda data abonnemang för iPad med Wi-Fi och 3G

Telia kommer inom kort erbjuda särskilda data abonnemang för iPad med Wi-Fi + 3G. iPad gör det möjligt att vara närmare uppkopplad med sina digitala applikationer och innehåll på ett mer intuitivt och roligare sätt än någonsin. Användare kommer att kunna surfa på internet, läsa och skicka mejl, dela bilder och foton, se HD videos, lyssna till musik, spela spel, läsa e-böcker och mycket mer genom att använda iPads revolutionerande Multi-Touch interface.

För ytterligare information om iPad besök Apple - iPad - Bästa sättet att uppleva webben, e-post och bilder

På den här sidan kommer du inom kort att hitta mer information om våra dataabonnemang.

Välkommen tillbaka!

Tyck till och diskutera på Telias forum Tyck till om iPad!"

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-11-24 17:11

Jag tycker det har varit oerhört stillestånd kring detta idag...några nyheter alls?

Ursprungligen av zinned:

Jag tycker det har varit oerhört stillestånd kring detta idag...några nyheter alls?

Ja, kolla den här tråden (inlägg #42):

http://www.99.se/ipad/279246-ipad-foersenas-ytterligare-i-sverige-2.html

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-24 18:00

Skriver det här också då... ifall att någon har missat...

Återförsäljare har fått in iPad idag.

Jag gissar på försäljningsstart på fredag... Alternativt i bästa fall imorgon.. dock inte så troligt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-24 20:21

Låter som att det blir till att ta en tidig lunch endera dagen alltså, bra. Stalltips på vart man skall gå emottages gärna via PM...

/magnus

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-24 20:59

Mina gissningar är att varje butik har fått 10+ av varje modell.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-11-24 21:58

Det är ju hemskt vilken slav man är under Apple.
Egentligen borde man skita i att köpa iPad, bara för att jävlas med deras "inte så viktiga länder" mentalitet. Som att vi skulle på tiden Volvo var svensk, bara sälja 240-modellen till dem och behålla V70 för oss själva, tills vi får nått nytt.

Ursprungligen av knappen:

Det är ju hemskt vilken slav man är under Apple.
Egentligen borde man skita i att köpa iPad, bara för att jävlas med deras "inte så viktiga länder" mentalitet. Som att vi skulle på tiden Volvo var svensk, bara sälja 240-modellen till dem och behålla V70 för oss själva, tills vi får nått nytt.

Sverige är väl inget viktigt land? Jag skulle inte heller prioritera ett litet skitland befolkat med en så fasansväckande stor andel snusande, brölande inavelsfall till män som opåkallat brister ut i "höhö, vilken stor iPhone" ett år efter resten av världen. Finns dock gott om andra europeiska länder med lika stark microsoftiering som här, men skillnaden är att de är stora och vi är små.

Edit: Och inte skulle jag vilja att nämnda klientel fick inneha bil heller, för den delen. Särskilt inte några Volvo 240.

Ursprungligen av Samuel K:

Sverige är väl inget viktigt land?

Är Danmark ett viktigare land än Sverige för Apple?
Vad är det för märkliga rykten och inbjudningar det skvallras om hos den frejdige danske Macbloggaren Kenneth Lund egentligen? Kolla in på:

Fuck mand! Der ER noget på vej fra Apple på “Black Friday” !!!

och

http://www.kennethlund.dk/2010/11/pressemøde-om-ipad-d-1-dec-det-giver-ingen-mening-gør-det/

  • Oregistrerad
  • 2010-11-24 22:52
Ursprungligen av knappen:

Det är ju hemskt vilken slav man är under Apple.
Egentligen borde man skita i att köpa iPad, bara för att jävlas med deras "inte så viktiga länder" mentalitet. Som att vi skulle på tiden Volvo var svensk, bara sälja 240-modellen till dem och behålla V70 för oss själva, tills vi får nått nytt.

Om usa vore 9M invånare så skulle inte en enda jävla volvo ha skeppats över till usa.

Ursprungligen av knappen:

Egentligen borde man skita i att köpa iPad, bara för att jävlas med deras "inte så viktiga länder" mentalitet.

För det första är det inte så konstigt eller ovanligt att företag lanserar på det sättet, speciellt om det är så populära produkter att de inte kan tillfredsställa efterfrågan på en begränsad marknad. Ta t.ex. hur Nintendo lanserade Wii, om jag minns rätt var det först Japan/Asien, sen Europa och sist USA.

Vänd på argumentet istället, hur nöjda tror du kunderna skulle vara om Apple lanserade worldwide direkt och det blev månader av väntan på samtliga marknader för att produktionen inte hinner med?

Jag tror Apple gärna vill tjäna pengar även på Sverige, men att framgångarna med iPad gjort att de begränsat sig till ett mindre antal stora marknader och väntar med världslanseringen.

Jag kan vara frusterad av att Apple inte säljer video och tv-serier i iTunes här i Sverige trots att det gått många år nu. Så i det fallet kanske det är Apple som inte prioriterar vår marknad. (Men å andra sidan kanske det är snåriga regler och svåra förhandlingar med rättighetsinnehavare som ställer till det.) När det gäller tror jag det däremot är en produktionsfråga i första hand.

  • Oregistrerad
  • 2010-11-24 22:54
Ursprungligen av WELiN:

Mina gissningar är att varje butik har fått 10+ av varje modell.

Säkert.

Jag är emot ipad, vill verkligen inte ha en. Men ska till Thailand över jul och nyår och släpa med mig min macbook är inte aktuellt, inte ens min HP Probook 11.3" som väger en fjäder vill jag ta med mig, kostar för mycket.

en ipad vore kanske bra på planet, men väl i Thailand lär jag supa bort den såklart.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-11-24 22:28

Blir spännande att se hur prissättningen kommer blir. Och om teleoperatörerna kan tänka sig att subventionera den vid tecknande av abonnemang.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-11-25 21:57

Listen up!

En känd dansk bloggare och twittrare har fått förtroendet att vara kanal för Apple för att distribuera information under morgondagen. Han blir alltså matad med info från Apple och senaste nytt från honom är att Apple ska hålla i något som kallas för "iPad Monday" de kommande fyra måndagarna.

iPad Mandag sætter fokus på 4 iPad emner

Som altid er oplysningerne sparsomme inden Apple melder officielt ud, men min kilde har bekræftet at jeg gerne må breake dette, så det har jeg valgt at gøre nu.

Jeg fik det at vide allerede i går men fik ikke grønt lys for at sige noget før nu her!

Ideen med “iPad Monday” er at Apple sætter forskellige fokus på iPad, udstyr til iPad og apps til iPad.

Muligvis af taktiske årsager skriver min kontakt, at de IKKE endnu officielt siger noget om, hvorvidt de holder iPad Mandag i Danmark, idet de endnu ikke officielt har meldt ud om lancering om iPad.

Min kontakt skriver, at de 4 stk. iPad Monday afholdes i alle lande, hvor Apple officielt forhandler iPad – når de at release den i DK inden på mandag, kører de også eventen herhjemme.

Jeg skal love for at tingene ruller nu !

Lär mer på - Apple afslører først på KennethLund.dk – “Vi holder iPad Monday de næste 4 mandage”

Dessutom kommer mer info från honom, källan är här dock inte Apple själva utan det är en dansk Premium Reseller, och det rör sig om inte mindre än de danska priserna på iPad!

Håll till godo :

* 16 GB iPad koster 3.799,- med wifi og 4.599 kr. med wifi og 3G
* 32 GB iPad koster 4.499,- med wifi og 5.299 kr. med wifi og 3G
* 64 GB iPad koster 5.199,- med wifi og 5.999 kr. med wifi og 3G

Inte illa! Givetvis är priserna ovan i danska kronor.

Vad säger ni, blir det av imorgon?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-11-25 21:59
Ursprungligen av zinned:

Listen up!

Vad säger ni, blir det av imorgon?

Vi får väl hoppas det!

Ursprungligen av zinned:

Listen up!
En känd dansk bloggare och twittrare har fått förtroendet att vara kanal för Apple för att distribuera information under morgondagen.

Humor på högsta nivå!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-11-25 22:19

Man får väl bjuda på något, eller?

Jag känner lite spänning inför imorgon iaf, känns lite grann som inför ett WWDC på något sätt...

  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-25 23:35

Och nu är Apple Store nere.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-11-25 23:36

"We'll be back soon."

Inte långt kvar nu.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-11-25 23:37

Yes, finally...

*håller tummarna*

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-11-26 00:07

Går man in på Apple Store nu och klickar på iPad så kommer man till apple.com/iPad...det har man väl inte gjort tidigare?

Spännande. Jag tänkte ju sova nu... Men jag får väl vänta lite till.

Bevaka tråden