Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

En maskin som lägger 400 meter stenlagd väg på en dag

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Täby
  • 2010-11-22 12:25

Coolt!

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2010-11-22 12:34

Nåja, det är ju fortfarande folk ovanpå maskinen som lägger stenarna rätt. Jag hade velat se traktorn hälla ner stenar i den och ut kom vägen, men så bra var det ju inte. Gör en gubbe fel när han lägger ner stenarna så kommer det ju bli jobbigt antar jag.

Ursprungligen av bollman:

Nåja, det är ju fortfarande folk ovanpå maskinen som lägger stenarna rätt. Jag hade velat se traktorn hälla ner stenar i den och ut kom vägen, men så bra var det ju inte. Gör en gubbe fel när han lägger ner stenarna så kommer det ju bli jobbigt antar jag.

Den konstnärliga biten sköts fortfarande av människor, vilket ju är charmigt men de slipper ju ligga på knä under några veckor o knacka ner stenarna.

Hoppades att det skulle vara gigantiska rullar som rullades ut, som en gräsmatta.

Ursprungligen av Hagelin:

Hoppades att det skulle vara gigantiska rullar som rullades ut, som en gräsmatta.

Jag tror att om någon kunde komma på hur man skulle rulla ihop stenvägen så skulle det nog inte vara möjligt att flytta rullarna

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-11-22 17:49

"sicka grejer" den skulle vara finfin för gatustenknackarna i Götet, som tar en mindre sommar på sig för att lägga om lite kullersten

Tjusigt! "Gravity based system" - hehe.

haha shit va coolt! Sjukt effektivt om man nu vill lägga ut sten vägar

  • Medlem
  • Harestad
  • 2010-11-23 09:09

Grymt med en sådan gata ute i skogen.

Gillas!
Ergonomisk design det där jämfört med att stå på knä med böjd rygg!
Ser inte ut som om det går att ändra bredd? Kanske byter de hela mittbiten?

Ursprungligen av kitesurf:

Gillas!
Ergonomisk design det där jämfört med att stå på knä med böjd rygg!
Ser inte ut som om det går att ändra bredd? Kanske byter de hela mittbiten?

Det står ngnstans i artikeln att det går att variera bredden på den...kollar lite...

Uhrm det stod inte alls i texten men på tillverkaren nätsida står det iaf att den är sex meter bred(gissad översättning av holländskan). Tycker det ser ut på den som att "utskriftsbredden" går att variera inom dessa sex meter iaf.

1
Bevaka tråden